stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 157343
  • 25 مرداد 1399 - 23:08
3
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین

فعالان حوزه ساخت و فروش ساختمان تا پایان مرداد اظهارنامه خود را ارائه نمایند

فعالان حوزه ساخت و فروش ساختمان تا پایان مرداد اظهارنامه خود را ارائه نمایند
قزوین - قلم - مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: فعالان حوزه ساخت و فروش ساختمان تا پایان مرداد ماه فرصت دارند اظهارنامه خود را ارائه نمایند.
قلم | qalamna.ir :
 
قلم، سعید حوائج روز شنبه با اشاره به ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم اظهار داشت: درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان مشمول مقررات مالیات بر درآمد خواهد بود .
وی تصریح کرد: این قانون شامل ساختمان­‌هایی است که پروانه ساخت آنها از تاریخ یک فروردین ۹۵ به بعد صادر شده است.
حوائج افزود: ساختمان­هایی که پروانه ساختمانی آن تا پایان سال ۱۳۹۴ اخذ شده و حتی اتمام ساختمان نیز بعد از سال ۹۴ باشد، مشمول این قانون نمی­شود و ساختمان­‌هایی که پروانه ساخت آنها قبل از سال ۱۳۹۴ باشد صرفا مشمول مالیات نقل و انتقال خواهند بود .
وی با بیان اینکه ساختمان‌های ساخته شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از پرداخت این مالیات معاف هستند، اظهار داشت: بر این اساس فعالان ساختمانی در شهر قزوین مشمول مفاد این ماده خواهند بود و می بایست در موعد مقرر اظهارنامه خود را ارائه نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی استان یادآور شد: مودیان مذکور در صورت تحقق درآمد ساخت و فروش در سال ۱۳۹۸ ، حداکثر تا پایان مرداد ماه مهلت دارند تا نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند.
وی تاکید کرد: مطابق ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم، اطلاعات ساخت و سازها از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک و شهرداریها در اختیار ادارات امور مالیاتی قرار خواهد گرفت و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر موجب تعلق جرایم ماده ۱۹۲ ق.م.م و محرومیت از تسهیلات مالیاتی خواهد شد.
حوائج خاطرنشان کرد: ارسال اظهارنامه مالیاتی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه tax.gov.ir انجام می شود و کلیه مودیان مالیاتی بایستی در زمان مقرر، نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی بر اساس ماده ۱۹۲ قانون، اقدام کنند .
هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.