stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 158404
  • 28 مرداد 1399 - 16:24
2
در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی مطرح شد:

کتاب خوانی را باید از زمان کودکی آغاز کرد/ فضای مجازی باعث دوری از کتاب خوانی شده است

کتاب خوانی را باید از زمان کودکی آغاز کرد/ فضای مجازی باعث دوری از کتاب خوانی شده است
کرمانشاه/قلم: اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی در سال ۹۹ به ریاست یدالله شکری فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از کرمانشاه، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی در سال ۹۹ به ریاست یدالله شکری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و با حضور معصومه حسنی خوانسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، یزدان بهرامی نیا، رئیس اداره امور همکاری‌ها اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ امیر صالحی، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ثلاث باباجانی؛ جوهر محمدی، رئیس اداره بهزیستی؛ سروناز ایصافی، شهردار شهر تازه آباد؛ اسعد ویسی، رئیس شورای اسلامی؛ مختار بهرامی، نماینده کانون پرورش فکری؛ اسماعیل قلقله ای، بخشدار مرکزی و سایر رؤسای ادارات شهرستان و دیگر اعضاء حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه های شهرستان ثلاث باباجانی در محل سالن جلسات فرمانداری روز دوشنبه مورخ ۲۷ مرداد ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در این نشست اظهار داشت: بالاتر از کتاب برای چراغ راه انسان هیچ چیز دیگری وجود ندارد، فضای مجازی انسان را از کتاب‌خوانی دور کرده است و ما باید از امکانات فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بهتر استفاده کنیم، کتاب صیقل دهنده روح انسان است، و باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی افزود: ما از مسیر مطالعه غفلت کرده ایم و امیدوارم بتوانیم این را جبران کنیم و در مسیر کتاب و کتاب‌خوانی قرار بگیریم، زیرا کتاب چراغ روشنگری است.

وی تصریح کرد: جوانان ما بزرگترین منابع ما برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی هستند و ما باید از طریق این منابع یک نهضت سبز کتاب‌خوانی راه اندازی کنیم تا به هدف و چشم اندازی که می خواهیم برسیم.

معصومه حسنی خوانسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: کتابخانه های عمومی استان به دلیل شرایط وجود ویروس کرونا از پنجم اسفند ماه سال ۹۸ تعطیل شد و این تعطیلی منجر به تعطیلی فعالیت های کتابداران و کتابخانه ها نشد و شیوه ارائه خدمات و فعالیت ها از طریق فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: فعالیت کتابداران و حفظ ارتباط با اعضای کتابخانه از طریق برگزاری پویش های کتاب‌خوانی به صورت کشوری و پویش های استانی ادامه پیدا کرد و یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بود که با توجه به شرایط وجود ویروس کرونا و وضعیت کتابخانه های شهرستان ثلاث باباجانی تعداد ۵۱۲ نفر از اعضای کتابخانه این شهرستان در این جشنواره شرکت کردند.

حسنی خوانسار خاطر نشان کرد: کتاب خواندن را باید از زمان کودکی آغاز کرد به همین دلیل تمام کتابخانه های عمومی ما دارای بخش کودک با منابع مخصوص کودکان هستند و این نه تنها موازی کاری با فعالیت کانون های پرورش فکری نیست بلکه محرکی برای حضور فعال کودکان در کتابخانه ها است.

در پایان جلسه، رؤسای ادارات شهرستان ثلاث باباجانی و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن، هریک پیشنهادات و نکته نظرات خود در خصوص توسعه کتاب و کتابخوانی در بین مردم شهرستان را مطرح کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.