stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 159227
  • 31 مرداد 1399 - 11:25
3

ونزوئلا: مداخله کانادا در امور کاراکاس پس از انتخاب ترامپ آغاز شد

ونزوئلا: مداخله کانادا در امور کاراکاس پس از انتخاب ترامپ آغاز شد

وزیر خارجه ونزوئلا گفت، مداخله کانادا در امور کاراکاس در پی انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا آغاز شد و رهبری این مداخله را وزیر خارجه وقت کانادا برعهده داشت.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا گفت: در سال ۲۰۱۶ و پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده به یکباره مداخله کانادا در امور ونزوئلا آغاز شد. اوضاع در ۲۰۱۷ تغییر کرد. ترامپ دیگر کارش را به عنوان رئیس جمهوری آمریکا آغاز کرده بود و یک تغییر شگرفت در رفتار از جانب دولت کانادا در قبال دولت کاراکاس به وجود آمد.

وی ادامه داد: رفتار کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه وقت کانادا با دولت ونزوئلا تغییر کرد و همه چیز را درباره کاراکاس زیر سوال برد.

وزیر خارجه ونزوئلا افزود، کشورش و کانادا پیش از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا روابط خوبی داشتند. اما پس از روی کار آمدن ترامپ، مداخله‌های مختلفی از سوی کانادا در امور داخلی ونزوئلا دیده شد: “ایالات متحده به استفاده از کانادا برای پیشبرد منافع سیاسی خود از طریق گروه به اصطلاح لیما ادامه می‌دهد.”

آریزا پیشنهاد حضور در مذاکرات دو جانبه با فرانسوا فیلیپه شامپان، وزیر خارجه کنونی کانادا را مطرح و به مردم کانادا تاکید کرد تا دولتشان را برای عادی سازی روباط بین دو کشور تحت فشار قرار دهند.

پس از آنکه خوآن گوآیدو به عنوان رهبری اپوزیسیون خود را رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد و به مقابله با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری قانونی این کشور برخاست، روابط دو کشور وارد فاز جدیدی از تنش شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.