stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 159655
  • 01 شهریور 1399 - 14:56
1

برپایی دور جدید تظاهرات در شهر خاباروفسک روسیه

برپایی دور جدید تظاهرات در شهر خاباروفسک روسیه

صدها تن از معترضان در شهر خاباروفسک واقع در شرق دوردست روسیه دور جدیدی از اعتراضات در این شهر را که در پی دستگیر شدن فرماندار این منطقه در اوایل ژوئیه به راه افتاد، برپا کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ۱۵۰۰ نفر از معترضان برای هفتمین تعطیلات آخر هفته متوالی امروز (شنبه) به خیابان‌های شهر خاباروفسک آمده و تظاهرات کردند.

از زمانی که سرگئی فورگال، فرماندار محبوب منطقه خاباروفسک در تاریخ ۹ ژوئیه گذشته در ارتباط با اتهام قتل دستگیر شده ساکنان این منطقه که در فاصله ۶۱۱۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد دست به اعتراض زده‌اند. فورگال اتهاماتش را رد کرده است. حامیان او می‌گویند که بازداشت او با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

تظاهرکنندگان در تظاهرات امروز خاباروفسک پوسترهایی را با مضامین مطالبه آزادی فروگال و همبستگی با معترضان بلاروسی حمل می‌کردند؛ معترضانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی چند وقت پیش در اعتراض به نتیجه انتخابات و مطرح کردن اتهام وقوع تقلب در انتخابات به خیابان‌ها آمدند.

همچنین معترضان خاباروفسکی در تظاهرات امروز پوسترهایی با محتوای آرزوی بهبودی برای الکسی ناوالنی، منتقد کرملین که روز پنج‌شنبه در یک هواپیما به زمین افتاد به نمایش گذاشتند؛ حامیان ناوالنی می‌گویند که او در اثر مسمومیت و بعد از نوشیدن چای مسموم حالش بد شده است.

امروز ناوالنی از شهر اومسک در سیبری به منظور معالجات پزشکی به آلمان منتقل شد.

مقام‌های منطقه‌ای برآورد کردند که ۱۵۰۰ نفر در اعتراضات امروز خاباروفسک شرکت کرده‌اند که کمتر از برآورد مربوط به تظاهرکنندگان تظاهرات هفته‌های قبل است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.