stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 159720
  • 01 شهریور 1399 - 16:22
3

تخصیص ارز به واردات تن ماهیان در اولویت قرار گیرد

تخصیص ارز به واردات تن ماهیان در اولویت قرار گیرد

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: انتظار داریم تخصیص ارز برای واردات تن ماهیان با توجه به اینکه صنعت ارز بری هم نیست در اولویت قرار گیرد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا عیسی گلشاهی در نشست خبری که امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد در خصوص افزایش قیمت کنسرو ماهی گفت: بر اساس تصمیم گیری های دولت تامین ارز مورد نیاز واردات تن ماهیان از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت منتقل شد و تامین کننده ارز تن ماهیان در حال حاضر وزارت صنعت معدن و تجارت است. انتظار می رود با توجه به اینکه این صنعت ارزبری بسیار بالایی ندارد در اولویت تأمین ارز قرار بگیرد و ارز لازم  آن تامین شود.

 وی اضافه کرد : متاسفانه در سه ماهه اول سال ارز به موقع تامین نشد و کالاهایی در گمرک دپو شدند. ولی با تصمیمات درستی که دولت گرفت بخش عمده‌ای از این ماهی ها ترخیص و وارد چرخه تولید شد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران  تصریح کرد: از طرفی ارز تخصیص یافته به این کالا  از گروه یک کالایی یعنی ارز دولتی به ارز نیمایی تغییر پیدا کرد و طبیعتاً بر اساس نرخ ارز نیمایی تامین مواد اولیه انجام می شود.

به گفته وی کنسرو و سایر محصولات شیلاتی تابع مقررات مربوط به قیمت تمام شده کالا و عرضه و تقاضا هستند و قیمت‌گذاری بر انها انجام می‌شود. طبیعتاً با توجه به تغییر ارز به نیمایی تغییراتی نیز بر  قیمت‌ها صورت گرفت.

گلشاهی اضافه کرد: نیمه اول سال معمولاً  صید چندانی از تن ماهیان نداریم و این موضوع در افزایش قیمت ها موثر است.

وی با بیان اینکه کنسرو ماهی از محصولات پرمصرف است و انتظار داریم که برای تعدیل قیمت‌ها و کاهش قیمت تمام شده ارز برای واردات به موقع تخصیص یابد، گفت:  اگر ارز در ماه های قبل به موقع تامین شده بود و در اختیار واردکنندگان قرار می گرفت می‌توانستیم قیمت تمام شده هر کیلوگرم ماهی را حدود ۲ تا ۵ هزار تومان بر اساس نوع و مقطع واردات نسبت به حال حاضر کاهش دهیم.

گلشاهی در بخش دیگری از صحبت هایش  با اشاره به اینکه  میانگین قیمت کنسرو سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان و میانگین قیمت فروش ۱۳ هزار تومان بود گفت: امسال پیش‌بینی این است که علی رغم تغییر ارز، با قیمت حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲۷ هزارتومانی که بر روی کنسرو درج شده  با آغاز صید داخلی قیمت فروش برای مردم حدود ۱۹ هزار تومان باشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.