stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 160517
  • 03 شهریور 1399 - 16:21
3

پیاده‌سازی پایلوت طرح ملی بهینه‌سازی مصرف انرژی در وزارت کار

پیاده‌سازی پایلوت طرح ملی بهینه‌سازی مصرف انرژی در وزارت کار

پروژه پایلوت بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان شماره ۲ وزارت کار در راستای افزایش کارایی انرژی ساختمان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیاده سازی شد.

قلم | qalamna.ir :

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پایلوت بهینه سازی انرژی در ساختمان شماره ۲ وزارت کار با عنوان ساختمان “شهید بهشتی” اجرایی شد.

این پروژه، یک پروژه بزرگ در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان موسوم به EEEB است که تا کنون فرآیند بهینه‌سازی مصرف انرژی در ۱۹٠ ساختمان در قالب این طرح پیاده سازی شده است.

علی وطنی، مجری پروژه ملی «بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان» با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲ میلیون بشکه نفت خام در کشور پالایش و حدود ۳ میلیون معادل بشکه نفت خام، گاز طبیعی در کشور مصرف می‌شود، اظهار کرد: در مجموع نزدیک به ۵ میلیون معادل بشکه نفت خام انرژی در کشور تولید که بیش از ۳۷ درصد از این انرژی تولیدی در بخش ساختمان مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، صرفه جویی ۲۵ درصدی مصرف را هدف قرار داده است، مشاهده کردیم که صرفه جویی  گاز در ساختمان شهید بهشتی وزارت تعاون به بیش از ۳۲ درصد رسیده است.

مجری پروژه ملی «بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان» با تاکید بر اینکه بر اساس اهداف این طرح، ساختمان‌های مشارکت کننده در این طرح می‌توانند این انرژی صرفه جویی شده را در چرخه مصرف با عنوان گواهی نامه‌های صرفه جویی انرژی در بورس به فروش برسانند، یادآور شد: در این طرح بیش از ۱۵ فناوری به کار گرفته شده است و در این ساختمان بیش از ۹  فناوری به کار گرفته شده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، وطنی ادامه داد: اگر تعداد شرکت‌های فناور مشارکت کننده در طرح افزایش یابد، برای تعمیم این پروژه به تمام ساختمان‌های کشور، یک رقم بسیار نجومی صرفه جویی اتفاق می‌افتد. اگر قیمت معادل نفت خام صرفه جویی شده در این پروژه را محاسبه کنیم، تا کنون بیش از ۴ میلیون دلار صرفه جویی در بهینه سازی انرژی در ۱۹٠ ساختمان به دست آمده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.