stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 160572
  • 03 شهریور 1399 - 20:42
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد:

۹۹۶ میلیون تومان کتاب در طرح تابستانه کردستان به فروش رفت

۹۹۶ میلیون تومان کتاب در طرح تابستانه کردستان به فروش رفت
قلم/ کردستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فروش ۹۹۶ میلیون تومان کتاب در طرح تابستانه کتاب استان در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح ۱۴ هزار و ۳۷۶ جلد کتاب به فروش رفته است.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عبیدالله رستمی با اشاره به اینکه طرح تابستانه کتاب از ۱۸ تا ۳۰ مرداد برگزار شد، اظهار کرد: کردستان جزو ۱۰ استان پرفروش از نظر تعداد کتاب‌های فروخته شده در این طرح است.

وی با اشاره به اینکه هفتمین استان هم از نظر مبلغ فروش کتاب در این طرح هستیم، اضافه کرد:در این طرح  ۱۴ هزار و ۳۷۶ جلد کتاب به ارزش ۹۹۶ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان در استان  طی ۱۰ روز به فروش رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

رستمی افزود: در این طرح‌های فصلی کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت دارند به خریداران بفروشند سپس موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروشی‎ها پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ کتابفروشی استان به مدت ۱۰روز در این طرح شرکت کردند، عنوان کرد: در این طرح به ازای هر نفر با ارائه کدملی تا سقف ۱۵۰ هزار تومان کتاب‌ با تخفیف ۲۰درصد به متقاضیان عرضه شد.

رستمی در خصوص کتابفروشی هایی که در طرح شرکت داشتند، گفت: از ۴۴کتابفروشی شرکت کننده در طرح ۳۵ کتابفروشی در مرکز استان و ۹ کتابفروشی در شهرستانهای تابعه بوده که از جمله این کتابفروشی‌ها می‌توان به کاردوخ, هرمس, کتابزون, آمیار، هنر و اندیشه، زانست، علمی کالج، دانشمند، کتاب شهر، فرهنگسرای هنر و اندیشه، ژیرا، نالی، شار، زانکو، توحید، امام غزالی، کتیبی مانگ، امید، الوان، کتاب سرو سنندج، آراس، آمیار، انتشارات کردستان، آینده و… اشاره کرد.

گفتنی است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر و تخصیص آن به مصرف‌کننده، طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد، در قالب این طرح‌ها کتابفروشی ها می‌توانند به خریداران تخفیف دهند و مبلغ تخفیف داده شده را بعداً از این وزارتخانه دریافت کنند.

طرح تابستانه کتاب از سوی موسسه خانه کتاب به عنوان مجری، برای حمایت از کتابفروشان و چرخه نشر تا ۲۰درصد تخفیف برای مخاطبان در نظر گرفته بود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.