stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 162160
  • 09 شهریور 1399 - 12:10
1
استاندار کردستان:

آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات دور دوم در بیجار وجود دارد

آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات دور دوم در بیجار وجود دارد
قلم/ کردستان- استاندار کردستان گفت: عوامل برگزاری انتخابات در بیجار آمادگی لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان را دارند.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات بهداشتی لازم هم برای برگزاری این دور از انتخابات در شعب اخذ رای پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این انتخابات به شیوه معمول برگزار می‌شود و تنها تبلیغات نامزدهای راه یافته به دور دوم در فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسلامی در بیجار به عنوان تنها حوزه باقی مانده برگزار می‌شود، افزود: ۱۱۲ شعبه اخذ رای برای این شهرستان تعیین شده که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است.

مرادنیا با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بیجار همزمان با برخی مناطق کشور در روز جمعه ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، یادآور شد: نامزدها می‌توانند یک هفته پیش از این تاریخ (۱۳ شهریور تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور) تبلیغات خود را انجام دهند.

استاندار کردستان از مردم شهرستان بیجار خواست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این انتخابات شرکت کرده و با ریختن آرای خود به صندوق‌ها نماینده خود را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

مرادنیا تاکید کرد: آرای مردم حوزه انتخابیه بیجار به منظور تعیین نماینده این شهرستان در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود که از این تعداد،  ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ مورد نیز سیار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تقویم انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۱ شهریور سال جاری شروع می‌شود، گفت: مقرر شده در این تاریخ دست اندرکاران انتخابات نسبت به اطلاع رسانی شرایط و ضوابط انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از طریق رسانه‌ها و جراید اعلام کنند.

انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار با توجه به نرسیدن رای نامزدها به ۲۰ درصد از کل آراء صحیح به دور دوم کشیده شد. بر اساس نتایج شمارش آراء حوزه انتخابیه شهرستان بیجار ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه در میان این ۲ نامزد به مرحله دوم کشیده شد.

بر اساس ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی چنانچه در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان اکثریت حداقل یک پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

بیجار به عنوان تنها حوزه تک شهرستانی استان کردستان در مرحله اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای ۲۷ کاندیدا بود. این شهرستان دارای ۸۹ هزار و ۱۶۲ نفر جمعیت است و یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.