stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 165198
  • 18 شهریور 1399 - 18:20
0
در نشست مدیران سازمان فرهنگی شهرداری و جهاد دانشگاهی استان مطرح شد:

دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی، حلقه واسط بین مردم و مدیریت شهری است

دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی، حلقه واسط بین مردم و مدیریت شهری است
کرمانشاه/قلم: راه اندازی دفاتر تسهیل گری، بستری مطلوب برای توسعه محلات حاشیه نشین کرمانشاه فراهم می کند.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه؛ در جلسه ای که با حضور مدیران حوزه فرهنگی شهرداری و جهاد دانشگاهی برگزار شد به تاثیر دفاتر تسهیل گری در توسعه محلات حاشیه نشین تاکید شد.

دکتر جلیلی معاون پژوهش جهاد دانشگاهی کرمانشاه ضمن تقدیر از همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار داشت: این دفاتر با تمام‌ شماری جمعیت محلات و شناسایی ظرفیت‌ها، بستری مناسب برای توسعه مناطق حاشیه نشین را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان در این دفاتر گفت: توفیق این دفاتر در خدمات رسانی مطلوب، همکاری خوب مردم محلات حاشیه نشین است که پای کار آمده اند و همکاری موثری با کارشناسان داشته اند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه تصریح کرد: ۱۳ محله حاشیه نشین در کرمانشاه داریم که هر یک از این محلات به یک دفتر تسهیل گری نیاز دارد، بنابراین توسعه این دفاتر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم راه اندازی دفاتر تسهیل گری بتواند تا حد زیادی از مشکلات این مناطق کم کند.

مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، پژوهش و اشتغال، قطعاً نقش این دستگاه خدمتگزار، نقطه قوتی برای رسیدن به اهداف عملیاتی و خدمات رسانی در حوزه دفاتر تسهیل گری به مردم محلات حاشیه نشین کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی می تواند با ایجاد احساس تعلق مکانی مردم در این محلات که بدلیل کمبود امکانات، احتمال بروز آسیب ها در مناطق حاشیه نشین زیاد است و با اجرایی کردن اهدافش، از قبیل توسعه اجتماعی با هدف افزایش کیفیت و برابری اجتماعی، پایداری اجتماعی با افزایش مسئولیت پذیری و رفاه اجتماعی، ارتقاء زیست پذیری، ارتقاء کیفیت زندگی، خدمات اجتماع محور و پاسخگویی به نیازهای عمومی و مشکلات اجتماعی و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نقشی ویژه ایفا نماید.

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده شهرداری در زمینه برپایی کارگاه های توانمند سازی و ایجاد بازارهای صنایع دستی در شهر به تاسیس مرکز توانمندسازی محله دولت آباد اشاره کرد و بیان داشت: مرکز توانمندسازی محله دولت آباد بعنوان یکی از سراهای محله و با هدف مهارت آموزی در دست ایجاد است که این امر در سایر محلات نیز استمرار خواهد یافت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.