stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 166933
  • 24 شهریور 1399 - 14:27
5
فرماندار شهرستان همدان خبر داد:

تحقق ۶۲ درصدی تعهد اشتغال شهرستان همدان از ابتدای سال جاری

تحقق ۶۲ درصدی تعهد اشتغال شهرستان همدان از ابتدای سال جاری
قلم/ همدان- فرماندار شهرستان همدان از تحقق 62 درصدی تعهد اشتغال شهرستان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حسین افشاری در پنجمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌هایی که در راستای تعهد اشتغال از سوی دستگاه‌های شهرستان همدان مطرح می‌شود، موضوعاتی است که در انتهای سال ۱۳۹۸ دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بر اساس میزان ظرفیت‌های بخش‌های مربوطه و متناسب با آن از سوی مدیران آن ارائه شده است، گفت: این پیش بینی‌ها با این روند در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه محور اول تولید و ثمره دیگر آن رونق تولید و در نهایت در نتیجه آن اشتغال است، خاطرنشان کرد: معمولا ً‌منابع تسهیلاتی در ۶ ماهه دوم ابلاغ می‌شود و حال دستگاه‌ها بایستی اهلیت سنجی آن را در پیش بگیرند تا پس از دریافت تسهیلات، یک بدهکار مقروض روی دست سیستم نگذارند.
افشاری با تاکید بر اینکه بانک‌ها نیز در این مسیر بایستی همکاری‌های لازم را در پیش بگیرند،‌گفت: میزان اعتبارات در این مسیر به صورت شناور است و نباید اجازه داد که سهمیه شهرستان همدان به سایر شهرستان‌ها اختصاص پیدا کند بدین سان دستگاه‌ها بایستی پیگیر و مدیران بانک‌ها نیز همکاری‌های لازم را به عمل آوردند.
فرماندار شهرستان همدان با اشاره به لزوم توجه به نقش طرح‌های خرد و کوچک و البته متوسط تصریح کرد: این طرح‌ها گمشده اشتغال ما است چراکه ریسک کمتری دارند، نیروبر و کاربر است و سرمایه کمتری می‌خواهند.
افشاری با تاکید بر اینکه خیلی از طرح‌ها در روستاها به سرانجام رسیده و این موضوع خوشایند است، مطرح کرد: عمده این روند توسط بخش خصوصی است و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تنها سیاست گذاران و پیگیران این مسیر هستند.
وی با اشاره به اینکه میزان تحقق اشتغال پایین در دستگاه آموزش و پرورش قابل قبول است، خاطرنشان کرد:‌ میزان اشتغال‌های ایجاد شده در این دستگاه در نیمه دوم سال اجرایی خواهد شد.
فرماندار همدان با تاکید بر اینکه موارد مربوط به اشتغال بایستی در شهرستان همدان به صورت روزانه رصد و به صورت هفتگی گزارش شوند، ‌اضافه کرد: بایستی در صورتی که موانعی وجود دارد،‌ برای رفع آن‌ها با ما مکاتبه شود.
افشاری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۷۶ نفر از ۳ هزار و ۸۹۷ شغل ایجاد شده در شهرستان همدان بیمه شده اند یعنی حدود ۶۰ درصد افراد شاغل بیمه شده اند که این آمار مربوط به آمار سه ماهه نخست سال جاری در اشتغال روستایی و آمار ۵ ماهه سال جاری در تامین اجتماعی است.
وی از تحقق ۶۲ درصدی تعهد اشتغال شهرستان همدان از ابتدای سال خبر داد و افزود: در این زمینه از همه دست اندرکاران و به ویژه مردمی که پای کار بوده اند،‌ قدردانی می‌کنم و با توجه به اینکه ۳۸ درصد از تعهد اشتغال را شاهد هستیم، نیاز است تا پروژه‌های عمرانی که نیاز به عملیات ساختمانی دارند در این زمینه با توجه به نزدیکی به فصل بارش ها، آغاز به کار شده و در اولویت قرار بگیرند و خرید تجهیزات و بحث‌های سرمایه در گردش در اولویت بعدی باشند.
فرماندار همدان با تاکید بر اینکه بانک‌ها همیشه در پیش بردن طرح‌های اشتغال در شهرستان همدان پای کار بوده اند و کوتاهی و یا مانعی جدی از سوی آن‌ها شاهد نبوده ایم، ‌افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان، طرح‌های بزرگ اشتغال زایی و سرمایه گذاری را پیگیری کرده است و در این زمینه نیاز است تا حال،‌سرمایه گذاران مصرف سالیانه گاز و برق‌های خود را مطرح کنند تا دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه پای کار بیایند.
افشاری با بیان اینکه شرکت قارچ نگین مجدد شروع به کار کرده است، گفت: هم اکنون این شرکت با صد در صد ظرفیت با ۷۰ نیرو مشغول به کار است و طبق گفته‌های مسئول آن، سالانه سودی برابر ۸ میلیارد تومان دارد اما بدهی آن از سال ۸۶ تاکنون به بانک برابر ۱۷ میلیارد تومان است.
فرماندار شهرستان همدان در بخش پایانی صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه بایستی گفت: تیم جدید در پروژه پرشین یاقوت پیش برنده کار هستند و ما نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این جلسه،‌ خواستار پیش روی و رفع موانع از سر راه پروژه‌های سرمایه گذاری در شهرستان همدان شد و گفت: در این زمینه نیاز به همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و راه و شهرسازی در پروژه‌های سرمایه گذاری در شهرستان همدان هستیم.
حسین قراباغی در این راستا از پروژه‌های عصر طلایی، شهرک ویلایی هزارهکتاری، پارک ۲۴۰ هکتاری سداکباتان، پارک ۱۰۰ هکتاری ولایت و پروژه پیچ زندان نام برد و خواستار رفع موانع سرمایه گذاری در این زمینه شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.