stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 168770
  • 30 شهریور 1399 - 14:25
2

برگزاری انتخابات منطقه‌ای در ایتالیا

برگزاری انتخابات منطقه‌ای در ایتالیا

با وجود پاندمی کرونا، ایتالیایی‌ها امروز (یکشنبه) پای صندوق‌های رای رفتند تا در این انتخابات دو روزه در هفت منطقه شرکت کنند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رای‌دهندگان ایتالیایی بایستی از ماسک استفاده کرده و هم‌زمان با انداختن آرای خود در صندوق‌های رای فاصله‌گذاری اجتماعی را هم رعایت کنند. این رای‌گیری قرار بود در بهار برگزار شود اما به دلیل شیوع گسترده کرونا به تعویق افتاد.

برای نخستن بار، رای‌دهندگان بالای ۶۵ سال هم اجازه دسترسی به حوزه رای‌گیری دارند و توسط داوطلبان آژانس حفاظت مدنی ایتالیا به سمت حوزه‌های رای‌گیری هدایت می‌شوند. رای‌دهندگان وقتی که وارد شعب اخذ رای شوند، فقط برای چند لحظه و به منظور تشخیص هویتشان ماسک را پایین می‌آورند.

انتظار می‌رود که لوکا زایا، فرماندار منطقه ونتو از حزب جناح راستی لیگ بتواند برای سومین بار به دلیل جلوگیری از بدتر شدن پاندمی در این منطقه پیروز شود؛ وی موفق شد با انجام آزمایش‌های اولیه و برقراری پروتکل‌ها از وخامت اوضاع در این منطقه جلوگیری کند.

این رقابت یک آزمون برای تقویت وضعیت و موقعیت ماتئو سالوینی، رهبر این حزب در مقابل احزاب حاکم جنبش پنج ستاره و دموکراتیک است. سخت‌ترین رقابت احتمالا در توسکانی است که سالوینی به دنبال به دست آوردن آرا در آن در مقابل حزب دموکراتیک است.

این رقابت انتخاباتی برای رهبری مناطق در هفت منطقه شامل ونتو، واله دائوستا، لیگوریا، توسکانی، مارکه، کامپانیا و پولیا برگزار می‌شود. همچنین رقابت برای تصدی پست شهرداری هم در ۱۰۰۰ شهر کوچک و بزرگ برگزار شده است.

با وجود شیوع ویروس کرونا، تحلیلگران می‌گویند که تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات بالاست.

ایتالیایی‌ها همچنین برای یک همه‌پرسی به منظور کاهش تعداد قانونگذاران ملی که مورد حمایت جنبش پنج ستاره است، رای می‌دهند. این رای‌گیری می‌تواند تعداد قانونگذاران در مجلس سفلی را از ۶۳۰ به ۴۰۰ تن و در سنا از ۳۱۵ به ۲۰۰ تن کاهش دهد.

این رای گیری در روز دوشنبه در ساعت ۱۵ به وقت محلی پایان می‌یابد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.