stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 9 October , 2024
  • کد خبر : 171018
  • 06 مهر 1399 - 17:50
5
با حضور شهردار کرمانشاه صورت گرفت:

مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه افتتاح شد/ هویت تاریخی شهر کرمانشاه المان سازی می‌شود

مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه افتتاح شد/ هویت تاریخی شهر کرمانشاه المان سازی می‌شود
کرمانشاه/قلم: با حضور شهردار کرمانشاه، مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه در فرهنگسرای گل نرگس افتتاح شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از کرمانشاه، مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه که بخشی از تاریخ ۱۳ هزار ساله این شهر و فراز و نشیب‌های آن را به تصویر کشیده است، صبح امروز یکشنبه در فرهنگسرای گل‌نرگس کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه این مرکز که با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه و دانشگاه رازی افتتاح شد، نمایشگاهی از تاریخ ۱۱۴ ساله مطبوعات کرمانشاه نیز در معرض دید عموم قرار گرفت.

شهردار کرمانشاه در آیین افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمتر شهری هویت تاریخی مانند کرمانشاه دارد و باوجود اینکه بسیاری از مستندات را نداریم اما در این زمینه سعی می‌کنیم هویت تاریخی این شهر را بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: برای معرفی اثرات تاریخی کرمانشاه به جهان شروع خوبی داشتیم و اگر امروز دچار شیوع کرونا نبودیم این جاذبه‌ها می‌توانست گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این شهر بکشاند، بطوریکه هتل‌های ما همه پر می‌شد.

شهردار کرمانشاه در ادامه بر احیای بافت‌های تاریخی کرمانشاه تاکید کرد و گفت: باید بافت‌های تاریخی شهر را همگون و همسان کنیم به نحوی که نگاه ما را به زمان‌های دور ببرد.

سعید طلوعی از نبود مدیریت یکپارچه شهری در کشور گلایه کرد و بیان داشت: امروز این مسؤولیت را ارگان‌های دیگر هم بر عهده دارند اما نمی‌توانند کاری انجام دهند و اگر صفر تا صد این موضوع را شهرداری انجام دهد می‌تواند به خوبی هویت تاریخی شهر کرمانشاه را بازگو کند.

هویت تاریخی شهر کرمانشاه المان‌سازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: افتتاح این مرکز یکی از اتفاقات ویژه برای حفظ اسناد هویتی و تاریخی کرمانشاه است که در قالب تفاهم‌نامه بین شهرداری، دانشگاه رازی و انجمن تاریخ ایران امروز امضا می‌شود.

مهدی عبدالمالکی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در چهار بخش طراحی شده است، افزود: در مرحله اول ساختار جمع‌آوری اسناد تاریخی کرمانشاه طراحی و در مراحل بعد گردآوری داده‌ها، سامان‌دهی این اسناد از نگاه تخصصی و علمی و در مهمترین بخش داده‌پردازی آنها است که اثرات ماندگاری از هویت کرمانشاه را رقم می‌زند.

وی یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه را طراحی المان‌های تاریخی کرمانشاه دانست و بیان کرد: با همکاری دانشگاه رازی چگونگی المان‌سازی هویت شهری کرمانشاه انجام می‌شود و علاوه بر این موضوعات نشست تاریخ شهر کرمانشاه در فرهنگسراها برای عموم مردم علاقهَ‌مند هم برگزار خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار نازنین حاجی علی اکبری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.