stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 171998
  • 09 مهر 1399 - 14:55
1

ماکرون: اروپا برای تقویت امنیت با روسیه وارد مذاکره شود

ماکرون: اروپا برای تقویت امنیت با روسیه وارد مذاکره شود

رئیس‌جمهوری فرانسه از اروپا خواست تا در رابطه با ارتقای امنیت این قاره به جای اتکای اولیه به ائتلاف نظامی ناتو با روسیه وارد مذاکره شود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به‌رغم تنش‌های اخیر پس از مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی سیاستمدار منتقد روس، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری در ریگا، پایتخت لتونی گفت اروپایی‌ها باید بتوانند در روابط خودشان با روسیه تجدیدنظر کنند.

او تاکید کرد: امنیت جمعی ما با توجه به وضعیت جغرافیایی، این را حکم می‌کند و ضرورت دارد که ما با روس‌ها وارد گفت‌وگو شویم.

ماکرون در جریان سفر سه روزه به لیتوانی و لتونی تلاش کرد تا بار دیگر این اطمینان را ایجاد کند که هدفش تقویت قابلیت‌های دفاعی اروپا به عنوان کامل‌کننده ناتو است، نه جایگزینی آن.

تلاش‌های ماکرون در قبال روسیه نگرانی‌هایی را در کشورهای بالتیک ایجاد کرده است؛ کشورهایی که روابطشان با روسیه حدود ۳۰ سال است، از زمان استقلال پس از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱ سرد است. استونی و لتونی هر دو سهم قابل توجهی از قومیت روس‌تبار دارند، در حالی که جمعیت روس‌ها در لیتوانی بسیار کمتر است.

رئیس‌جمهوری فرانسه بار دیگر تاکید کرد که روسیه باید درباره مسمومیت ادعایی ناوالنی توضیح دهد، یا در غیر اینصورت این کشور با تبعات بین‌المللی مواجه می‌شود اما او حرفی از ماهیت این اقدامات تنبیهی به میان نیاورد.

ماکرون که زمانی از “مرگ مغزی” ناتو به علت فقدان رهبری آمریکا انتقاد کرده بود، سال گذشته تلاش‌هایی برای زدودن یخ روابط میان فرانسه و روسیه انجام داد؛ روابطی که با الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ لطمه دید.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.