stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 17306
  • 09 آذر 1394 - 12:15
7

اعضای شورای کلان‌شهر‌ لیست اموال خود را به قوه قضاییه ارائه دهند

عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، خواستار الزام اعضای شورای اسلامی کلان شهر‌های کشور به ارایه لیست اموال و دارایی‌های خود قبل و پس از مسولیتشان به قوه قضاییه شد.

قلم | qalamna.ir :

اعضای شورای کلان‌شهر‌ لیست اموال خود را به قوه قضاییه ارائه دهندولی الله شجاع پوریان که در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل‌ها و فعالان خط امام (ره) شهرستان ری سخن می‌گفت، علت این درخواست را جلوگیری از هرگونه فساد مالی مطرح کرد.

شجاع پوریان، با اشاره به طرح جدید مجلس در کاهش تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر‌ها اظهار کرد: تعداد اعضا شورا‌ها در دوره چهارم فعالیت روند افزایشی داشته‌اند و تهران نیز از ۱۵ نفر به ۳۱ نفر افزایش یافته‌اند که این امر ایجاد یک فضای کاری جدید در شوراهای اسلامی شهر‌ها از جمله پایتخت را در خدمات رسانی بهتر به مردم به دنبال داشت ضمن اینکه تعداد کمیسیون شورا نیز از ۳ به ۶ کمیسیون افزایش یافته است.

شجاع پوریان با تاکید بر اینکه، تصویب کاهش تعداد اعضاء شورای اسلامی شهر‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی اقدامی شتابزده، بوده است،گفت: استدلال‌ نمایندگان در این خصوص از جمله اینکه با افزایش تعداد اعضاء شورا‌ها اختلافات آنها نیز زیاد می‌شود بسیار ناپخته است.

وی با بیان اینکه، تعداد بیشتر اعضاء شورای اسلامی شهر به معنای افزایش دعوا نیست، اظهارکرد: شورا محل شور و رایزنی است و اگر افراد با سلیقه‌ها و تفکرهای بیشتری جمع شوند به طور حتم می‌توانند کمک بیشتری در رفع مشکلات شهر داشته باشند

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ابر شهر بی‌قواره تهران آنقدر حاشیه پیدا کرده است که اگر این ۳۰ نفر بخواهند تنها یک بار در نقاط مختلف پایتخت حضور پیدا کنند ممکن است در یک فرصت چهارساله امکان پذیر نباشد.

شجاع پوریان همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص موضوع استقلال شهرری از شهر تهران گفت: شهرداری تهران در حال حاضر نگاهی فرا‌تر از یک منطقه شهری به شهرری دارد و این شهر در شرایط فعلی تنها با مدیریت شهرداری تهران جایگاه شایسته تاریخی خود را باز خواهد یافت.

وی با اشاره به بودجه سنواتی بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومانی پایتخت، به طرفداران جدایی شهرری از مدیریت شهری پایتخت پیشنهاد داد، قبل از هرچیز بودجه فرمانداری‌های برخی از مناطق اطراف پایتخت همچون شهرستان ورامین و شهریار و همچنین میزان درآمد شهرداری این مناطق را در مقایسه با میزان اعتبارات شهری ری بررسی و ارزیابی کنند.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، مقایسه ارقام و توجه به توان بالای مالی شهرداری تهران حاکی از این است که حداقل در حال حاضر به نفع ری است که تا هنگام رفع تمام کاستی‌های جدی و عقب ماندگی‌های تاریخی تحت مدیریت شهر تهران اداره شود.

وی در عین حال اظهار کرد: اگر مردم، انجمن‌ها و مسوولان شهرستان ری بتوانند استدلال کنند که جدایی از تهران به نفع شهرری است، این مساله در شورای شهر تهران قابل بررسی است.

شجاع پوریان همچنین با اشاره به ساخت زندان و انتقال بیش از ۱۵ هزار زندانی تهران به شهرری و تاکید براینکه این مساله قابل پیگیری است، گفت: اگر مسوولان محلی و همچنین مجموعه‌های فرهنگی شهرری مطالبه جدی در این خصوص داشته باشند این موضوع نیز در شورا قابل طرح است.. / ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.