stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 175532
  • 22 مهر 1399 - 11:25
3

نارضایتی ژنرال‌ها از نقض سیاست پنتاگون در کمپین ترامپ

نارضایتی ژنرال‌ها از نقض سیاست پنتاگون در  کمپین ترامپ

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بر خلاف سیاست دیرینه پنتاگون از چهره‌های نظامی و غیرنظامی ارشد پنتاگون در پیام‌های تبلیغاتی جدید آنلاین استفاده می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه خبری هیل، این تبلیغ که دوشنبه علیه رای‌گیری پستی منتشر شد، شامل تصویری از دونالد ترامپ در کنار مارک اسپر، وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاست و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هم در کنار آنها قرار دارد.

در این پیام تبلیغاتی آمده است: رئیس جمهور ترامپ از شما می‌خواهد تا رای خود را پیگیری کنید.

سیاست وزارت دفاع آمریکا، اعضای ارتش را از مشارکت در فعالیت‌های انتخاباتی نظیر داوطلب شدن برای نامزدی، حضور در کارزارها یا حضور در چنین مراسم‌هایی با لباس نظامی منع می‌کند. آنها می‌توانند زمانی که در حال خدمت نیستند، در این امور دست داشته باشند.

براساس اطلاعیه‌ ماه فوریه، مارک اسپر با تاکید بر لزوم عدم مداخله پنتاگون در انتخابات سوم نوامبر، از اعضای این وزارتخانه خواست تا به سنت دیرینه بی‌طرفی پایبند بمانند و مسوولیت‌های رسمی خودشان را انجام دهند.

او گفته بود: به عنوان شهروند، ما از حق رای و مشارکت در دولت برخوردار هستیم. اما به عنوان کارمند دولت که قسم خورده‌ایم از اصولی تبعیت کنیم، اعتماد و اطمینانی که با تلاش به دست آمده است، حفظ کنیم و از هرگونه رفتاری که برداشت طرفداری از یک حزب سیاسی، نامزد سیاسی یا کمپین باشد، خودداری کنیم.

کمپین ترامپ و پنتاگون هنوز واکنشی به این تبلیغ نداشته‌اند.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت سنت بسیار بسیار قدیمی ارتش بر لزوم بی‌طرفی تاکید دارد.

او گفت: ما سوگند وفاداری به یک شخص، یک پادشاه، یک ملکه، یک رئیس‌جمهوری یا هر چیز دیگری نخورده‌ایم. ما به یک ایده سوگند خورده‌ایم، به یک سری ایده‌ها و ارزش‌ها که درون قانون اساسی ما گنجانده شده‌اند.۲۴۰ سال است که سنت بی‌طرفی ارتش برقرار است تا وارد سیاست داخلی نشود.

یک مقام دفاعی آمریکا هم گفت، کمپین ترامپ از ژنرال میلی بابت این استفاده از عکس او در این تبلیغ انتخاباتی اجازه نگرفته است. او که نخواست نامش فاش شود، گفت: این عکس هم مثل خیلی از عکس‌های دیگر بدون اطلاع یا اجازه ژنرال میلی استفاده شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.