stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 17859
  • 12 آذر 1394 - 11:21
1

ملاک های ازدواج کدام اند؟

یکی از ملاک های مشترک که می تواند در برقراری ارتباط موفق نقش مهمی داشته باشد تشابه در فرهنگ، زبان و گویش است که از سوء تعبیرها جلوگیری خواهد نمود.

قلم | qalamna.ir :

هم کفو بودن به معنی داشتن شباهت و همترازی و وجود اشتراک در ویژگی های ظاهری و اکتسابی و خصوصیات شخصیتی که بین دختر و پسر وجود دارد.

این ویژگی ها گاهی با هم هم چهت بوده و گاهی مکمل هم هستند یعنی زوج با کنار هم قرار گرفتن به درجه ای از تکامل صفات شخصیتی می رسند و برای هم آرامش را به ارمغان می آورند. آگاهی از تشابه در خصوصیات طاهری به مراتب ساده تر از ویژگی های شخصیتی می باشد. شاید با معاشرت و رفت و آمد و گذر زمان قسمتی از ویژگی های شخصیتی ظاهر شود ولی بخش عمده ای از این ویژگی ها در لایه های زیرین بعد روانی هر فرد قرار دارد که فقط متخصص روان شناسی می تواند با مصاحبه های قبل از ازدواج و به کمک آزمون ها، به نوع و شدت این ویژگی های شخصیتیپی برد.

یکی از ملاک های مشترک که می تواند در برقراری ارتباط موفق نقش مهمی داشته باشد تشابه در فرهنگ، زبان و گویش است که از سوء تعبیرها جلوگیری خواهد نمود. داشتن هدف و جهان بینی، اعتقادات معنوی و باورها و ارزش های مشترک، آداب و رسوم و سنت ها و نحوه پوشش و سبک آراستن  و نحوه معاشرت های خانوادگی، نحوه سفر رفتن و چگونگی سپری کردن اوقات فراغت و همترازی سن و تحصیلات و داشتن وضعیت اقتصادی و  اجتماعی مشابه نیز از دیگر ملاک های ازدواج می باشد.

تاکید بر وجود تشابهات به این دلیل است که تشابهات، فضایی آشنا و امن را بوجود می آورد که باعث آرامش و امنیت در رابطه می گردد. اما نباید از نظر دورداشت که از نظر روان شناسی تکاملی، در طول تاریخ مردان به دنبال همسرانی جوان و جذاب بوده که قدرت باروری داشته باشند و زنان به دنبال همسرانی قوی و قدرتمند بوده تا حامی خانواده و امنیت آن باشند.
رادیوسلامت

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.