stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 179377
  • 01 آبان 1399 - 14:23
1
مسکن ملی راه حلی برای خانه دار شدن

حدودپنج هزار لرستانی خواهان مسکن ملی کوچک هستند

حدودپنج هزار لرستانی خواهان مسکن ملی کوچک هستند
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: چهار هزار و ۹۶۰ نفر در شهرهای کوچک و زیر ۱۰۰ هزار نفر استان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و پرونده آنها بررسی شده است.
قلم | qalamna.ir :

مسعود رضایی روز پنجشنبه در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر لرستان افزود: از این تعداد ۴۰۱ نفر افتتاح حساب و ۲۴۳ نفر حدود ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تکمیل وجه کرده اند.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار و به نمایندگی از وزارت مسکن و شهرسازی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اقدام می کند که امیدواریم این طرح در ۱۸ شهر استان طی ۱۸ ماه به نتیجه برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با بیان اینکه ۶ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر استان مشکل جدی دارند تصریح کرد: تاکنون اقداماتی برای اجرای طرح ملی اقدام ملی مسکن در این شهرها انجام شده و پیگیری های تکمیلی در دست انجام است.

رضایی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۳۱۸ نفر در نورآباد برای این طرح ثبت نام کرده اند و بیشترین متقاضی نیز مربوط به این شهر است.

وی بیان کرد: پلدختر شهر دوم برای اجرای این طرح و زمین آن از ادامه سایت چهار هکتاری مربوط به مناطق سیلزده تامین شده اما در شهر الیگودرز هنوز توفیقی حاصل نشده است چراکه با وجود ثبت نام متقاضیان انجام تاکنون هیچ فردی واریزی نداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اضافه کرد: مقرر شده بود از ظرفیت مسکن مهر برای این موضوع استفاده شود که تاکنون استقبالی در این زمینه نشده است.

رضایی با بیان اینکه تامین زمین مسکن ملی الشتر در مراحل پایانی قرار دارد ادامه داد: امیدوارم با توجه به اقدامات خوب استان، مشکلات اجرای این طرح در شهرهای کوهدشت و دوره چگنی هم حل شود.

حدود ۳۰ هزار شهروند لرستانی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند که تنها ۱۳ هزار نفر آنان واجد شرایط هستند.

سهم لرستان در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان به ۱۳ هزار واحد ارتقا یافته است.

طرح  اقدام ملی مسکن با تاکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری رییس جمهوری برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور از سال گذشته آغاز شد.

طرح ملی مسکن با هدف خانه دار شدن دهک های چهار تا هفت جامعه اجرایی می شود ادامه داد: چهار شرط این طرح شامل افراد متاهل سرپرست خانوار؛ فاقد مسکن؛ پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مسکن از سال ۸۴ و  فرم (ج) سبز ( عدم دریافت زمین یا وام یا تسهیلات یارانه ای  مربوط به مسکن از دولت) می شود.

مقرر شده اقدام ملی مسکن طی ۲۴ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی تکمیل شود که این مهم مشروط به انجام تعهد دوطرف یعنی سازنده و مردم  است که باید بجز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی مابقی قیمت ساخت را به موقع واریز کنند تا منابع ریالی طرح  تامین شود

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.