stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 181786
  • 06 آبان 1399 - 20:01
0

افزایش تجهیزات تفریحی تحت پوشش استاندارد استان مرکزی به ۲۲۶۹ مورد

افزایش تجهیزات تفریحی تحت پوشش استاندارد استان مرکزی به ۲۲۶۹ مورد

ایسنا/مرکزی مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: تجهیزات تفریحی تحت پوشش از ۱۳۳ عدد به دو هزار و ۲۶۹ عدد و تعداد آزمایشگاه های همکار از ۳۶ عدد به ۶۱ عدد رسیده است.

قلم | qalamna.ir :

مهناز جعفریان روز سه شنبه ۶ آبان در مراسم گرامیداشت روز ملی استاندارد با بیان شعار ملی استاندارد تحت عنوان ” حفاظت از زمین با استانداردها” اظهار کرد: در راستای فعالیت های حوزه انطباق، تعداد فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در استان مرکزی از هزار و ۲۵۶ فرآورده در سال ۹۲ به دو هزار و ۸۶۶ فرآورده در مرداد ماه سال جاری رسیده همچنین تعداد پروانه های صادر شده از ۷۱۳ مورد در سال ۹۲ به هزار و ۴۶۹ مورد در مرداد سال ۹۹ رسیده و تعداد واحدهای تولیدی در بازه زمانی مذکور از ۵۷۶ مورد به ۸۴۱ عدد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی از دو هزار و ۶۷۰ نمونه در سال ۹۲ به سه هزار و ۳۸۸ نمونه در سال ۹۸ و تعداد بازرسی از اصناف در این مدت از پنج هزار و ۱۱ عدد به ۹ هزار و ۵۳۰ عدد، تجهیزات تفریحی تحت پوشش از ۱۳۳ عدد به دو هزار و ۲۶۹ عدد و تعداد آزمایشگاه های همکار از ۳۶ عدد به ۶۱ عدد رسیده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: از ۹ هزار و ۶۱۶ فقره آموزش در سال ۹۲ به ۱۲ هزار و ۳۶۵ مورد آموزش رسیدیم که نشان از فعالیت جدی در حوزه آموزش علیرغم تمام مشکلات در پایان سال ۹۸ دارد، همچنین تعداد دوره‌های آموزشی برای عموم مردم نیز از ۲۹۹ دوره از سال ۹۲ به ۲۰۴ دوره در سال رسیده است.

جعفریان ادامه داد: در حوزه فعالیت های اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها، خوشبختانه از هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی نازل‌های سوخت در حال حاضر هزار و ۸۲۱ نازل در سطح استان کنترل شده و سالی سه مرتبه این کنترل ها تکرار می‌شود. در حوزه ترازوها و اندازه شناسی علیرغم مشکلات از جمله مقاومت اصناف، از ۱۲۱ ترازو و باسکول که در سال ۹۲ تحت کنترل بوده در حال حاضر به سه هزار و ۸۵۱ مورد در سال ۹۸ رسیدیم که کنترل شده و برچسب خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان هشت آزمایشگاه هیدرواستاتیک تایید صلاحیت شده و تقریبا مجموعه مخازن سی ان جی تعریف شده در سطح استان تحت کنترل و آزمون هیدرواستاتیک قرار گرفته اند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تاکید کرد: در راستای صدور گواهینامه های مصرف انرژی با هدف کنترل معیار مصرف انرژی و نظارت بر آلایندگی، تقریبا ۳۶ مورد واحدهای تولیدی با درخواست خود گواهینامه دریافت کرده‌اند.

جعفریان افزود: از سال گذشته تاکنون در راستای مجموعه فعالیت ها و برنامه های ارائه شده با وجود تمام مشکلات موجود در سه ماهه پایانی سال۹۸ و ابتدای ۹۹ تا امروز، ۹۵ پروانه جدید و ۹ گواهینامه تشویقی صادر و از گواهینامه های موجود نیز ۱۰۰ مورد تمدید شده که آمار قابل توجهی است، البته ۵۹ واحد تولیدی دارای پروانه اجباری و تشویقی نیز ابطال شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.