stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 18287
  • 14 آذر 1394 - 14:28
0

بیانیه ی مجمع اسلامی دانشجویان امیرکبیر در محکومیت اقدامات عناصر افراطی

بیانیه ی مجمع اسلامی دانشجویان امیرکبیر در محکومیت اقدامات عناصر افراطی ارسالی به وبگاه قلم را در ذیل می خوانید:

قلم | qalamna.ir :

photo317965122392926752

بسم الله الرحمن الرحیم 

نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، جوش و خروش خاصی را در میان سیاسیون، احزاب و اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان به راه انداخته است و نوید خلق حماسه ­ای دیگر همچون دوم خرداد سال ۱۳۷۶ و نیز ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ ولی این بار در اسفند ماه را می­ دهد. اقشار مختلف جامعه عزم خود را برای اصلاح روند کنونی حاکم بر مجلس و سپردن کرسی­ های با ارزش آن به نخبگان عرصه­ های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و … که نماینده به حق و دلسوز مردم باشند، جزم کرده ­اند و بی شک با حضور حماسی خود راه را بر ورود حامیان منافع جریان های تندرو  و  نالایق     سد خواهند کرد.

اما گویی این عزم همگانی برای مشارکت در انتخابات پیش رو به مذاق برخی جریان­ های خاص خوش نیامده است. این افراد که مرگ سیاسی خود را در مشارکت پرشمار مردم آگاه در انتخابات پیش رو، و نیز حیات خود را در تحریم انتخابات توسط مردم می ­بینند، تلاش دارند با نا امید کردن مردم از مشارکت­ های سیاسی به اهداف خود دست یابند. تازه­ ترین اقدام این گروه­ های تندرو، تعرض و حمله به سخنرانی   سرکار خانم آذر منصوری بود که با دعوت یک تشکل دانشجویی و با کسب تمام مجوز­های لازم از داخل و خارج دانشگاه به یاسوج سفر کرده بودند. برخی عناصر تندرو و افراطی که خود را در زیر لوای نام   بسیج و به بهانه حمایت از  نظام پنهان کرده ­اند، اما در واقع مصداق کلمه ­ی  نفوذ در مراکز انقلابی هستند، در اوج بی احترامی و توحش نه تنها سخنرانی را به آشوب کشیدند بلکه به خانم آذر منصوری و دانشجویان اطراف ایشان هم حمله ور شده و اقدام به ضرب و شتم و مجروح ساختن اعضای این تشکل اصلاح­طلب کردند. این دست اقدامات که پیشتر هم با حمله به  حجت‌الاسلام موسوی‌لاری در قرچک و حمله  به علی مطهری در شیراز نمود پیدا کرده بود، هدفی جز متشنج کردن فضای سیاسی کشور و ماهی گیری از این آب گل آلود را دنبال نمی­کند و به دنبال آن است تا شاید بتواند با دلسرد کردن مردم، موجبات باقی ماندن خود در عرصه سیاست را فراهم آورد.

مجمع اسلامی دانشجویان امیرکبیر  به شدت این دست اقدامات غیرقانونی و خودسرانه­ ی این  گروه های تندرو را  محکوم کرده و خواهان آن است تا تک تک عاملان این گونه اقدامات و به خصوص حامیان و خط دهندگان به آن­ ها  شناسایی، معرفی و محاکمه شوند.
همچنین انتقاد خود را متوجه  وزارت کشور، شخص وزیر کشور آقای دکتر رحمانی فضلی و فرمانداران  ایشان دانسته که در تامین امنیت برنامه­ هایی که خود مجوز برای آن­ها صادر کرده ­اند عاجز مانده و هر روز شاهد گسترش بیشتر بی قانونی در جریان اجرای برنامه ­ها اعم از میتینگ­ های سیاسی احزاب، سخنرانی ­ها و حتی برگزاری کنسرت­ های موسیقی و … در سطح کشور هستیم. این بی­کفایتی وزارت کشور در برخورد با این عناصر افراطی و گروه­ های ضد امنیت و قانون شکن، نگرانی­ ها را بیش از پیش افزایش می­دهد؛ چرا که در حدود سه ماه دیگر این وزارت خانه مسئولیت اجرای هم­ زمان دو انتخابات را بر عهده خواهد داشت و با توجه به شناختی که از برخی گروه­ های سیاسی تندرو وجود دارد، انتظار هرگونه بی ­اخلاقی در انتخابات دور از ذهن نیست و از آنجایی که امید مردم برای تضمین سلامت انتخابات به وزارت کشور است، صلابت و جدیت بیشتری از این وزارت خانه درمقابل این اقلیت تندرو و زیاده خواه انتظار می­رود.
و نیز بیم آن می رود که این  رفتارهای غیر قانونی به همراه فشارهای رسانه ای همین جریان های تندرو و اعمال نفوذ­ها و نطق­ های این جریان­ ها، کفه ترازوی عدالت را در موعد تبلیغات انتخابات، به سود جریانی خاص سنگین ­تر کند و شاهد لغو و یا حتی عدم صدور مجوز برای برنامه­ های مرسوم تبلیغاتی اصلاح­طلبان و اعتدالیون و درمقابل صدور مجوز یا نشان دادن چراغ سبز برای برگزاری برنامه­ های تبلیغاتی  فراقانونی به این جریان­ های تندرو بر اثر این اعمال فشار­ها باشیم. لذا مجمع اسلامی دانشجویان از تمامی مقامات و نهادهای دخیل در انتخابات خواستار است تا  زمینه ­های مشارکت وسیع مردم و نخبگان در انتخابات را فراهم سازند و  فضایی امن و برابر برای جریان ­های مختلف سیاسی فراهم نمایند.

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ، انتخابات اسفند ۹۴ را بزنگاهی حساس برای آینده کشور می­ داند که می تواند با حضور پرشور مردم و روشن­گری جمعیت دانشجویی در میان جامعه، تکمیل­ کننده پاسخ قاطع و کوبنده ملت به جریان­ های نوظهور و تندرو باشد و موجبات اخراج این افراد و گروه­ ها را از زمین سیاست کشور برای همیشه فراهم آورد.

                                                                                                                                          والسلام علی من اتبع الهدی

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.