stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 184087
  • 11 آبان 1399 - 13:21
0

چه زمانی تب خطرناک است؟ 

چه زمانی تب  خطرناک است؟ 

از آنجایی که تب واکنش سیستم ایمنی بدن در برابر یک عامل خارجی است، یکی از علائم رایج بیماری‌هایی مانند کرونا و آنفلوآنزا محسوب می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، دمای طبیعی بدن بزرگسالان تقریباً بین ۳۶.۱ تا ۳۷.۲ درجه سانتی گراد است. در صورتی که دماسنج عددی بین ۳۷.۲ تا ۳۷.۹ را نشان دهد، به این معنا است که دمای بدن فرد افزایش یافته و احتمالاً به یک بیماری مبتلا شده است. البته ممکن است دلایل دیگر مانند انجام دادن تمرینات ورزشی شدید یا قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز داشته باشد.

دمای بدن بالاتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد در بین بزرگسالان به این معنا است که آن‌ها تب دارند. در صورتی که دمای بدن فرد بین ۳۸ تا ۳۹.۴ درجه سانتی‌گراد بود، باید به منظور کاهش دمای بدن خود از داروهای تب‌بر یا کمپرس سرد استفاده کند. اگر دمای بدن بزرگسالان بیشتر از ۳۹.۴ درجه سانتی‌گراد بود، مراجعه به پزشک ضروری است. تعریف تب در میان نوزادان و کودکان پیچیده‌تر است و به سن آن‌ها بستگی دارد. به طور کلی در صورتی که دمای بدن نوزادان کمتر از ۶ ماه افزایش پیدا کند، یا کودکان بزرگ‌تر دمای بیش از ۳۸.۸ را تجربه کنند، باید به پزشک مراجعه کنند.

زمانی که سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن یک عامل خارجی به آن حمله می‌کند، دمای بدن فرد زیادتر می‌شود. بنابراین اگر دچار تب شدید، نباید وحشت کنید، زیرا افزایش دمای بدن به این معنا است که سیستم ایمنی به درستی کار می‌کند. از آنجایی که تب قسمتی از روند طبیعی عملکرد سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت محسوب می‌شود، ممکن است به درمان خاصی نیاز نداشته باشد.

در صورتی که فرد دچار تب شده و تحمل آن برایش دشوار باشد، بهتر است از داروهای بدون نسخه برای درمان تب، بدن درد و دیگر علائم استفاده کند تا دوره بیماری پایان یابد و دمای فرد به حالت طبیعی برسد. اگر فرد بیش از سه روز تب داشته باشد یا علاوه بر تب به علائم دیگر نیز مبتلا شود، باید با پزشک خود تماس بگیرد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.