stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 184653
  • 12 آبان 1399 - 12:40
1
رزمایش پدافندغیرعامل

رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه صنعت بروجرد آغاز شد

رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه صنعت بروجرد آغاز شد
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: با هدف گسترش فرهنگ مصون‌سازی صنایع مختلف سه رزمایش پدافند غیر عامل در حوزه صنعت این شهرستان آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

حمید آزادبخت روز دوشنبه درحاشیه اجرای این رزمایش‌ها در کارخانه داروسازی زاگرس فارمد بروجرد اظهار داشت: رزمایش امداد و نجات و اطفا حریق مواد شیمیایی واحدهای داروسازی، واحد صتعتی زاگرس فارمد پارس و فوریتهای پزشکی کارخانه نساجی بروجرد است.

وی افزود: افزایش میزان آمادگی و توان دستگاه های اجرایی، توانمند سازی دستگاه ها و تجهیزات در اختیار و افزایش میزان هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش‌ها است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی، استحکام بخشی، توجه اساسی به زیرساخت‌ها با هدف پویایی اقتصاد، افزایش بازدارندگی و پیشگیری از تهدیدها از اهمیت ویژه‌ای در پدافند غیر عامل برخوردار است.

وی ادامه داد: راهبرد مناسب در پدافند غیر عامل، مقاومت در برابر سختی‌هاست که با رعایت مولفه‌ها و موارد اصولی، فنی و تعریف شده در پدافند غیرعامل مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

آزادبخت اضافه کرد: توجه به تولید داخلی و بومی، جلوگیری از ورود کالاهای غیر ضروری، جلوگیری از اشاعه فرهنگ خود تحریمی، حمایت از سرمایه‌گذار، جذب سرمایه و بهره‌گیری از فناوری روز در عرصه صنعت و تولید از دیگر مباحث مهم در پدافند غیر عامل است.
وی گفت: توجه به رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل از ضروریات است  و در همین راستا بر جانمایی، مکانیابی، مطالعه دقیق، ایمن سازی، ارتقاء تجهیزات در حوزه صنعت، بویژه ایجاد و احداث انبارهای ذخیره و نگهداری اقلام ضروری، نظارت جدی بر نانوایی ها و واحدهای صتفی مورد توجه است.
پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

هشتگ: , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.