stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
  • کد خبر : 18941
  • 17 آذر 1394 - 13:21
2

تدارک نغمه ثمینی برای روایت یک سفر جادویی

نغمه ثمینی از نگارش نمایشنامه تازه‌ای با نام «زبان تمشک‌های وحشی» خبر داد که داستان آن درباره سفر جادویی یک زن و شوهر است.

قلم | qalamna.ir :

این نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر در گفت‌وگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش توضیح داد:سال گذشته اولین نسخه نمایشنامه «زبان تمشک‌های وحشی» را نوشتم که قرار است سال آینده با کارگردانی شیوا مسعودی اجرا بشود.

او ادامه داد: گروه اجرا کننده این نمایش همان گروهی هستند که پیش‌تر هم نمایشنامه دیگرم با نام «اینجا کجاست؟» را اجرا کرده بودند.

ثمینی اضافه کرد: نمایشنامه «زبان تمشک‌های وحشی» سه شخصیت اصلی و چندین شخصیت فرعی دارد و داستان آن درباره سفر جادویی زن و شوهری است که بعد از ۱۰ سال در سالگرد ازدواجشان با یکدیگر مسافرت می‌کنند اما در این سفر اتفاقات عجیبی می‌افتد که این اتفاقات در هیچ سفر دیگری امکان‌پذیر نیست.erfan khoshkhoo-4-72.jpg

نویسنده نمایشنامه‌های «خواب در فنجان خالی»،‌«رازها و دروغ‌ها» و «شکلک» در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه نمایشنامه دیگرش با نام «نگاه‌مان می‌کنند» پس از مدت‌ها پیگیری، زمستان امسال به صحنه می‌رود، یادآور شد:‌ سرانجام بعد از چندین سال پیگیری توسط محمدرضا اصلی، کارگردان جوان تئاتر، قرار است این نمایشنامه با حضور جمعی از بازیگران حرفه‌ای روی صحنه برود و از اجرای آن بسیار خوشحالم.

به گفته ثمینی؛ این نمایشنامه با بازی فرشته صدرعرفایی، مسعود کرامتی، نازنین فراهانی، کاظم سیاحی، سام قریبیان، شیدا خلیق و … بهمن‌ماه امسال در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همزمان با اجرای این نمایش متن آن نیز از سوی انتشارات افراز منتشر شود.

ثمینی که با همراهی حسن فتحی، فیلمنامه سریال «شهرزاد» را نوشته است، از نگارش ادامه این مجموعه خبر داد و به ایسنا گفت: فعلا با آقای فتحی درباره ادامه این مجموعه مشغول کار هستیم و قرار است فیلنمامه قسمت‌های بعدی این سریال را بنویسم.

این استاد دانشگاه از نگارش کتابی تازه که نگاهی نو به «هزار و یک شب» دارد، نیز خبر داد و گفت: حدود یک سال و نیم است که شروع به نگارش این کتاب کرده‌ام. در واقع این اثر نگاهی به «هزار و یک شب» براساس شخصیت شهرزاد دارد و تمرکز آن بیشتر بر موضوعاتی مانند آزادی و کارناوال در این اثر است.

ثمینی اضافه کرد:‌ بخش مهمی از این کتاب را نوشته‌ام و فعلا نامی مانند «شهرزاد پریشان» برایش در نظر دارم که شاید بعدتر تغییر کند.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو در ارزیابی عملکرد خبرگزاری ایسنا همزمان با سالروز تأسیس این خبرگزاری گفت:‌ ما به عنوان فعالان تئاتر، همیشه خیلی در محاق خبری بوده و هستیم و کمتر به بیلبوردهای شهری یا تیزرهای تلویزیونی دسترسی پیدا می‌کنیم. در این شرایط اهمیت خبرگزاری‌هایی مانند ایسنا بسیار بیشتر می‌شود.

او اضافه کرد: بزرگترین ویژگی ایسنا انتخاب خبرنگاران درجه یک بویژه در حوزه تئاتر است که همواره تلاش کرده‌اند برای کسانی که تئاتر را می‌شناسند و دغدغه آن را دارند، پوشش خبری مناسبی داشته باشند و به نوعی آثار نمایشی را تبلیغ کنند.

ثمینی در عین حال خاطرنشان کرد: اما شاید از یک خبرگزاری پرسابقه و قوی مانند ایسنا انتظار برود که درباره مسائل پیچیده و پنهان تئاتر مثل مسائل اقتصادی،‌ ممیزی، خانه تئاتر و … جسورتر عمل کند و حتی جریان راه بیاندازد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: منظورم از جریان‌سازی، جنجال نیست، بلکه معتقدم یک خبرگزاری مانند ایسنا می‌تواند حساسیت‌ها را برانگیزد و منتظر نباشد کسانی که فعالان و هنرمندان تئاتر هستند این حساسیت را ایجاد کنند و فکر می‌کنم در این زمینه هنوز خیلی جای کار دارد اما در شرایط فعلی که تئاتر به شدت نیازمند خبرنگاران حرفه‌ای، پیگیر و علاقه‌مند است و خبرنگاری تئاتر یک تخصص به شمار می‌آید، ایسنا عملکرد خوبی داشته است.

 

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.