stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 19043
  • 18 آذر 1394 - 11:39
3

شکایت آمریکا از چین در سازمان تجارت جهانی

دولت آمریکا روز سه شنبه علیه چین به سازمان تجارت جهانی به علت اعمال تبعیض در دریافت مالیات از شرکت های هواپیمایی خارجی شکایت کرد.

قلم | qalamna.ir :
دولت آمریکا امروز با تنظیم شکایتی نزد سازمان تجارت جهانی از این نهاد بین المللی خواست تا از دولت چین برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های هواپیما ساز آمریکا و معاف کردن شرکت های اروپایی از این مالیات توضیح بخواهد.
 
آفتاب به نقل از دولت چین از شرکت های هواپیما سازی اروپایی که در چین به تولید قطعات هواپیما می پردازند، مالیات دریافت نمی کند، در صورتی که برای شرکت بوئینگ و قطعات وارداتی از آمریکا مالیات تعیین کرده است.
 
در حال حاضر سهم شرکت بوئینگ و رقیب اروپایی آن ایرباس در بازار هوانوردی چین تقریبا یکسان است.
 
این درحالی است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا در دوم مهرماه امسال اعلام کرد، مقامات این شرکت از طرف یک گروه از شرکت های چینی سفارش تاریخی خرید ۳۰۰ فروند هواپیما به ارزش ۳۸ میلیارد دلار دریافت کرده اند.
 
خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، قرارداد امضا شده میان گروه شرکت های چینی و شرکت آمریکایی بوئینگ شامل خرید ۱۹۰ فروند هواپیمای تک راهرو ۷۳۷ و پنجاه فروند هواپیمای مسافربری پهن پیکر است. شرکت بوئینگ ۶۰ فروند هواپیما نیز به صورت لیزینگ در اختیار شرکت های چینی قرار خواهد داد. 
 
پیش از این نیز گروهی از شرکت های چینی موسوم به CASC توافق نامه های خرید ۳۰۰ فروند بوئینگ با مسئولان این شرکت آمریکایی امضا کرده بودند.
 
شرکت بوئینگ همچنین با شرکت دولتی کوماک Comac چین توافق نامه همکاری امضا کرده و بر اساس آن متعهد شده است مرکز تکمیل هواپیماهای میان پرواز B737 را در چین احداث کند. 
 
شرکت ایرباس نیز از سال ۲۰۰۸ کارخانه مونتاژ هواپیماهای میان پرواز A320 را در منطقه تیانجین در شمال شرقی چین راه اندازی کرد، اما مسئولان این شرکت در نظر دارند مرکز تکمیل هواپیماهای عظیم A330 را نیز در خاک چین احداث کنند.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.