stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 190687
  • 24 آبان 1399 - 21:17
1
وزیر صمت در بندرعباس مطرح کرد:

ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای اساسی و‌ مواد اولیه رسوبی در گمرکات کشور

ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای اساسی و‌ مواد اولیه رسوبی در گمرکات کشور
هرمزگان/ قلم-وزیر صنعت، معدن و تجارت از ترخیص حدود ۱.۲ میلیون تن کالاهای اساسی و‌مواد اولیه رسوبی در گمرکات کشور پس از مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب، افزود: اولویتهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید و تجارت خارجی می باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص کشور اخیراً مصوبه‌ای از ستاد اقتصادی دولت ابلاغ شده است که نسبت به ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات کشور به خصوص در بندرعباس اقدام فوری انجام شود.

وزیر صمت بیان کرد: به همین منظور با سفری که به بندرعباس انجام داده ایم می‌خواهیم چگونگی انجام این ابلاغیه را مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم، بازدید هوایی از گمرک خواهیم داشت و با مدیران گمرک و بنادر نیز در جلسه شرکت خواهیم کرد.

رزم حسینی ادامه داد: در شرایطی هستیم که باید چرخ تولید بهتر و بیشتر از گذشته بچرخد، به دنبال فراوانی کالاها و مایحتاج عمومی مردم و همچنین تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی هستیم.

وی اعلام کرد: پس از مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر ترخیص کالاهای رسوبی ازگمرکات تا ۱.۲ میلیون تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شده است.

وی ضمن قدردانی از همراهی استاندار هرمزگان، معاونان عمرانی و اقتصادی، گمرک و دادستانی کل کشور، افزود: کشور در شرایطی سختی قرار گرفته است؛ جنگ ناجمرادانه اقتصادی از یک سو و از سوی دیگر بیماری منحوس کرونا که ضررهای بسیار سنگین بر اقتصاد ایران و بسیاری از کشورها وارد کرد، شرایط ویژه ای را رقم زده و همه تلاش دولت بر این است تأمین کالاهای اساسی با مشکل مواجه نشود و خوشبختانه در زمینه تأمین کالاهای اساسی و ضرروی مردم کمبودی در کشور وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: فشارها و تحریم ها همواره در طول این چهل سال بر کشور و ملت ما تحمیل شده اما با صبوری مردم نجیب و هدایت هوشمندانه رهبری معظم انقلاب اسلامی از این گذرگاه سخت نیز عبور خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی با همکاری بانک مرکزی خبر داد و اضافه کرد: ارز مورد نیاز برای بخشی از کالاها که در گمرکات است، بر اساس سیاست بانک مرکزی به صورت اعتباری تخصیص پیدا خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، تمامی فولادسازان کشور را ملزم به عرضه همه محصولات خود در بورس دانست و تأکید کرد:  فولاد سازان موظف هستند همه محصولات خود را اعم از شمش، اسلب و محصول نهایی را در بورس عرضه کنند و بر اساس وضعیت بازار و مکانیزمی که در بورس تعریف شده، قیمت تعیین می شود و پیش بینی ما این است که با عرضه کامل محصولات فولادی و مازاد تولیدی که در کشور وجود دارد، قیمت را در بازار متعادل خواهد کرد و از سویی دیگر به بخشی از تولیدات فولادسازان که مازاد باشد، مشروط بر اینکه تولیدات آن ها در بورس عرضه شده باشد و پس از رفع تقاضای داخلی، اجازه صادرات داده می شود.

وی همچنین از تفویض اختیار به شورای معادن استان ها برای واگذاری معادن راکد به سرمایه گذاران جدید خبر داد و تصریح کرد: واحدهای راکد که سال ها غیرفعال هستند یا پروانه بهره برداری گرفته اند و فعالیتی صورت نگرفته است، ظرف سه ماه از ابلاغ بخشنامه که تا کنون دو ماه از آن گذشته، اگر چناچه فعالیت نکنند، شورای معادن استان ها می توانند مجددا آن را به مزایده بگذارند و به سرمایه گذاران جدید که سرمایه و توانایی لازم را دارند واگذار کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ممانعت از ترخیص کالا از گمرکات از سوی برخی از صاحبان کالا، گفت: طبق قانون اگر صاحبان کالا برای ترخیص آن مراجعه نکنند، این کالاها باید به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ارجاع داده شود.

رزم حسینی با اشاره به همدلی و وفاق موجود بین نمایندگان و مسئولان اجرایی استان هرمزگان، آن را یک فرصت طلایی برای هرمزگان برشمرد و گفت: هر کشوری ظرفیت های این منطقه را داشت از آن به خوبی استفاده می کرد و خوشبختانه همدلی موجود  فرصت لازم را برای کار و تلاش مضاعف برای آبادانی این منطقه فراهم کرده است.

یادآور می شورد ؛احیا و فعال سازی مجدد ۱۶ واحد معدن و افتتاح ساختمان نظام مهندسی معدن استان به دست وزیر صنعت و معدن در هرمزگان صورت گرفت.

انتهای پیام/

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.