stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 192449
  • 27 آبان 1399 - 16:08
2
رئیس پلیس استان کرمانشاه خبر داد:

کشف عتیقه های ۵۰ میلیاردی دوران هخامنشی در دالاهو/ دو نفر دستگیر شدند

کشف عتیقه های ۵۰ میلیاردی دوران هخامنشی در دالاهو/ دو نفر دستگیر شدند
کرمانشاه/قلم: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف عتیقه های مربوط به دوران هخامنشی در دالاهو و دستگیری دو نفر در این رابطه خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و با رد زنی های گسترده سرنخ هایی از قاچاق محموله عتیقه های باستانی در شهرستان دالاهو به دست آمد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، دستورات لازم برای بررسی این پرونده صادر و پلیس امنیت اقتصادی به طور ضربتی وارد عمل شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: پلیس در این رابطه ۲ نفر سودجو را که در زمینه قاچاق اشیاء عتیقه فعالیت داشتند، شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از واحد صنفی آنها ۵ قطعه عتیقه دارای ارزش فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و سلوکیان را کشف کرد.

سردار جاویدان ادامه داد: اشیاء عتیقه کشف شده، شامل ۲ عدد گوشواره طلا، ۲ عدد پیکرک کوچک به نقش فرشته بالدار و یک لوح طلا است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیاء عتیقه کشف شده بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: ۲ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده  تحویل مراجع قضائی شدند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.