stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 192964
  • 28 آبان 1399 - 14:03
0
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در نشست خبری مطرح کرد:

بسیج؛ پیش‌رو خدمت و امید آفرین، شعار هفته بسیج/ توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان/ آزادسازی ۴۱ زندانی

بسیج؛ پیش‌رو خدمت و امید آفرین، شعار هفته بسیج/ توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان/ آزادسازی ۴۱ زندانی
کرمانشاه/قلم: فرمانده سپاه استان کرمانشاه برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده برای هفته بسیج را تشریح کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی امروز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) برگزار شد، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده برای هفته بسیج پرداخت.

وی با بیان اینکه بسیج نماد تفکر و آرمان‌خواهی ملت ماست، اظهار داشت: بسیج یک ریسمان الهی و یک شجره‌ طیبه الهی است که توسط امام راحل (ره) غرس شد و رهبر معظم انقلاب آن را آبیاری کردند و امروزه شاخ و برگ‌هایش در سرتاسر دنیا گسترده شده و به نیروی بر علیه ظالمان و بر له مظلومان تبدیل شده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به سختی‌ها و مشکلات معیشتی و گلایه‌های مردم از وضع کنونی اقتصادی، بیان داشت: علی‌رغم همه مشکلات مردم براساس تفکر و فرهنگ بسیجی با هم متحدند و ما نباید اجازه دهیم فرهنگ بسیجی فراموش شود.

سردار ریحانی، «بسیج؛ پیش‌رو خدمت، امید آفرین» را به عنوان شعار هفته بسیج امسال که از ۳۰ آبان‌ماه آغاز و تا ۶ آذرماه ادامه پیدا خواهد کرد، اعلام کرد و گفت: رویکرد همه برنامه‌های ما در هفته بسیج خدمات خالصانه و مؤمنانه است.

وی همچنین شعار مختص به هر روز هفته بسیج از جمعه (۳۰ آبان‌ماه) تا پنج شنبه ( ۶ آذرماه) را به ترتیب، «بسیج؛ معنویت و سلامت»، «بسیج؛ فرزند مسجد، خادم مردم»، «بسیج؛ مبتکر حل مسئله»، «بسیج؛ الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی»، «بسیج ولایی انقلابی و تمدن‌ساز»، «بسیج؛ نیروی مقاومت ملت ایران» و «بسیج؛ خدمت مومنانه و ایثارگری» اعلام کرد.

فرمانده سپاه استان کرمانشاه در ادامه سخنانش از انعقاد یک تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری، بیماریابی و ارائه خدمات بهداشتی و معیشتی به مردم خبر داد و افزود: این کار یک غربالگری هوشمندانه به منظور کمک به اقشار نیازمند و با هدف مراجعه کمتر مردم به بیمارستان‌هاست.

ریحانی راه‌اندازی پویش نذر خون، با توجه به کاهش شدید ذخائر بانک خون کشور، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برپایی ایستگاه‌های مشاوره و توزیع رایگان اقلام بهداشتی، رفع آلودگی معابر عمومی و جایگاه‌های خدماتی، اعزام کلینیک‌های دامپزشکی به مناطق محروم، ویزیت رایگان مردم در تمامی مراکز درمانی سپاه در روز دهم آذرماه، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی و همچنین منازل مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را بخش دیگری از برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از ۵۱ میلیارد تومان در مناطق محروم بین افراد نیازمند استان توزیع شده، بیان کرد: در هفته بسیج امسال نیز توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم ‌(ص) استان کرمانشاه با اشاره به طرح‌ها و خدمات صورت گرفته توسط سازمان بسیج حقوقدانان، گفت: در هفته بسیج برپایی ایستگاه‌های مشاوره حقوقی رایگان برای عموم مردم، ارائه خدمات حقوقی رایگان ( وکالت، کارشناسی و…) به افراد معسر و نیازمند، حضور گروه‌های جهادی حقوقدان بسیجی در زندان‌ها و ارائه مشاوره به زندانیان، از برنامه های بسیج حقوقدانان در هفته بسیج خواهد بود.

ریحانی همچنین از آزادسازی ۴۱ زندانی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در هفته بسیج  سخن گفت و ابراز کرد: این زندانیان از افراد نیازمند و مرتکبین جرائم غیرعمد هستند.

از دیگر برنامه‌های هفته بسیج که وی به آن‌ها اشاره کرد، برقراری میز خدمت با همکاری ادارات مختلف، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری جشنواره مجازی علمی گشت‌های اطلاعاتی و عملیاتی محله محور، توسط بسیجیان بود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب روز پنجم آذرماه در یک‌ برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته بسیج، برای ملت شریف ایران سخنرانی خواهند کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در رابطه با  مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه و ارتش و دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی بسته شد و ما بر اساس آن ۲۷ تخت جدید را در بیمارستان امام حسین افتتاح کردیم و در مجموع ۹۰ تخت خود را به بیماران کوئید ۱۹ اختصاص داده‌ایم و  آمادگی داریم در صورت نیاز به سرعت یک بیمارستان صحرایی پیشرفته و به روز را برپا کنیم و همچنین ۵۰۰ تخت آماده در نقاهتگاه‌های ما آماده است که در اختیار مردم قرار بگیرد.

ریحانی با بیان اینکه روزانه حداقل ۵۰ نفر از بسیجیان برای کمک به کادر درمان به مراکز درمانی اعزام می شوند، افزود: پرستاران و سربازان ما شیفت‌بندی شده و در اختیار علوم پزشکی قرار دارند همچنین بازنشستگان پزشکی و درمانی سپاه نیز به کمک کادر درمان شتافته‌اند.

وی از تشکیل قرارگاهی به نام ۱۷ ربیع با همکاری سازمان صمت، تعزیرات و اصناف و جهادکشاورزی به منظور نظارت بر بازار و توزیع برخی اقلام خبر داد و از همکاری با نهادهای ذی‌ربط، در مقابله با احتکار سخن گفت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: تا حد ممکن تلاش می‌کنیم به خانواده‌های نیازمندی که برای تحصیل فرزندانشان به گوشی‌های هوشمند نیاز دارند کمک کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.