stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 209733
  • 30 آذر 1399 - 20:17
1
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی:

اعتماد مردم به دستگاه های اجرایی استان در سیاستگذاری پیشگیری از خشونت مورد غفلت قرار گرفته است

اعتماد مردم به دستگاه های اجرایی استان در سیاستگذاری پیشگیری از خشونت مورد غفلت قرار گرفته است
قلم_ مرکزی_سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی گفت: اعتماد مردم به دستگاه های اجرایی استان در سیاستگذاری پیشگیری از خشونت مورد غفلت قرار گرفته است.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: بررسی سطح دسترسی، میزان نفوذ و اعتماد مردم به دستگاه های اجرایی استان در سیاستگذاری پیشگیری از خشونت مورد غفلت قرار گرفته است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی به بررسی دلایل افزایش آمار خشونت و راهکار کاهش این پدیده اجتماعی در استان پرداخت.
محسن خیرمند، امروز و در آستانه قرار گرفتن ولادت حضرت زینب(س) در نشست خبری با اصحاب رسانه که بصورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امسال نزدیک بودن دو روز عاری از خشونت و ولادت حضرت زینب(س) یک پیام و رویکرد مناسب برای کاهش و پیشگیری از خشونت دارد و آن چیزی جز یکی از صفات بارز حضرت زینب (س) «بردباری» نیست. بردباری یک شعار نیست و نباید با آن شعاری برخورد شود.
وی ادامه داد: بردباری به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در کاهش آسیب اجتماعی همچون خشونت نقش موثر و تعیین کننده دارد و در متون دینی و احادیث ما به داشتن این صفت اخلاقی تاکید ویژه ای شده است که امروز از این صفت اخلاقی مهم در کاهش خشونت با عنوان «تاب آوری اجتماعی» یاد می شود جامعه ای که در آن افراد از تاب آوری اجتماعی بالایی برخوردار باشند در آن آسیبی چون خشونت کمتر به وقوع می پیوندد به همین جهت باید در برنامه ریزی و سیاستگذاری ها در کاهش خشونت به این مقوله مهم توجه ویژه ای شود.
خیرمند در بخش دیگر از صحبت هایش، گفت:وظیفه معاونت پیشگیری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خشونت، نظارت بر روند اجرای فعالیت ها و برنامه دستگاه ها و همکاری با استانداری برای تنظیم برنامه ها در این حوزه است در واقع معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با همکاری استانداری برای دستگاه ها بر اساس اسناد بالادستی و وظایفی که در حوزه ای همچون خشونت دارند، برنامه بومی و عملیاتی با نظر کارشناسان آن دستگاه تهیه و تدوین می کند و در ادامه این معاونت بر روند اجرای این برنامه ها که با موافقت خود کارشناسان آن دستگاه صورت گرفته است، نظارت می کند.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان با بیان اینکه معاونت پیشگیری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیاستگذاری اجتماعی در تمامی حوزه ها همچون خشونت نمی کند، گفت: در حوزه ای همچون خشونت این معاونت علاوه بر نظارت بر اجرای برنامه ها و عملکرد دستگاه ها در این حوزه، بررسی می کند که در کدام شهرستان از استان مرکزی شاخص های خشونت تغییر چشمگیری داشته یا دارد و بر همین اساس برنامه ها و فعالیت های دستگاه ها را در آن شهرستان متمرکز می کند.
وی با اشاره به فعالیت های حوزه معاونت پیشگیری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خشونت، عنوان کرد: برنامه های این معاونت در حوزه خشونت در سال نود و هفت فقط در شهرستان ساوه ، سال نود و هشت علاوه بر شهرستان ساوه شهرستان خمین قرار داشتند و در سال جاری بر حسب تاکید حجت الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، همه استان تحت پوشش برنامه های حوزه پیشگیری از خشونت قرار گرفت .
خیرمند ادامه داد: برنامه های این معاونت در حوزه خشونت فقط مربوط به انواع خشونت هایی که در پرونده های بزه قضایی استان آمار بالایی دارند نیست، بلکه برنامه ها در تمامی حوزه های خشونت از جمله خشونت های رفتاری و کلامی است دلیل پرداختن گسترده برنامه ها در حوزه خشونت این است که ممکن است خشونت های رفتاری و کلامی منجر به تشکیل پرونده قضایی نشود ولی زمینه بسیاری ازآسیب های اجتماعی که در آینده منجر به تشکیل پرونده قضایی خواهد شد را پدید آورد.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.