stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 212922
  • 07 دی 1399 - 1:31
5

دستگیری گرداننده باند بزرگ اسکیمری در خوزستان

دستگیری گرداننده باند بزرگ اسکیمری در خوزستان
مجرمان یک دستگاه اسکیمر(کپی کننده کارت بانکی) را در کنار دستگاه کارت خوان جاسازی کرده بودند و با این روش اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده و سپس اطلاعات را روی کارت‌های خام انتقال می دادند و با رمزی که خود شهروندان در هنگام خرید در اختیار آنها قرار داده‌ بودند، اقدام به خرید طلای دست دوم با هویت جعلی می نمودند.  
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری گرداننده یک باند اسکیمری خبر داد و گفت: با مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان و همچنین دریافت گزارشات مردمی و وصول چندین پرونده به پلیس فتا استان خوزستان مبنی بر برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب بانکی شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی هویت متهم شناسایی شده و محل اختفای وی کشف شد.  با ادامه تحقیقات مشخص شد که فعالیت مجرمانه این کلاهبردار بسیار گسترده بوده و با تشکیل باندی در مناطق مختلف کلانشهر اهواز و همچنین چند استان از قبیل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ارومیه، تهران، البرز و سایر استان های دیگر فعالیت می کرده است و در قالب فروشندگان دوره‌گرد، کارگران پمپ بنزین و پیک‌های سیار رستوران،  اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان می‌کرده اند.

سرهنگ حسنوند در تشریح شیوه مجرمانه این باند اسکیمری گفت: مجرمان یک دستگاه اسکیمر(کپی کننده کارت بانکی) را در کنار دستگاه کارت خوان جاسازی کرده بودند و با این روش اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده و سپس اطلاعات را روی کارت‌های خام انتقال می دادند و با رمزی که خود شهروندان در هنگام خرید در اختیار آنها قرار داده‌ بودند، اقدام به خرید طلای دست دوم با هویت جعلی می نمودند.  

این مقام مسئول بیان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم اصلی در یکی از مناطق اهواز دستگیر شد و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.  در بازرسی از منزل متهم، تعداد ۸ دستگاه کپی کننده کارت (اسکمیر)، حدود ۴۴۰۰ کارت عابر بانک خام، بیش از ۶۸۰ کارت عابر بانک کپی شده به همراه رمزهای اخذ شده از شهروندان و برچسب نام جعلی، یک دستگاه پرینتر کارت بانکی، یک قبضه اسلحه بادی، یک قبضه اسلحه کلت بدل مشابه اصل و سیستم‌های رایانه‌ای کشف و ضبط شد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.