stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 21404
  • 05 دی 1394 - 15:05
3

عزم عمومی برای خلق حماسه ای دیگر

عزم عمومی برای خلق حماسه ای دیگر

یادداشت/ محمد علی آهنگران

قلم | qalamna.ir :

photo_2015-12-26_15-03-51یکی از عمده ترین دلایل هجوم اقشار مختلف مردم و رشد ثبت نام نامزدها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نسبت به دوره های پیشین فضای روانی ناشی از احتمال رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح طلب است.
از آنجا که هیچ ساز مخالفی در جهت تحریم انتخابات و قهر با نظام و خروج از حاکمیت شنیده نمی شود و از آنجا که هیچ گاه چون امروز در بین گروهها و احزاب اصلاح طلب انسجام و یکپارچگی ملی و منطقه ای وجود نداشته و از آنجا که اثر اقدامات دولت احمدی نژاد که براستی دولت مطلوب و مورد حمایت اصولگرایان بود بر همکان آشکار شده است ، عزم عمومی برای خلق حماسه ای دیگر و انتخاباتی پر شور در بین تمامی اقشار جامعه بوجود آمده است.
نخبگان اصلاح طلب چون احتمال می دادند دامنه رد صلاحیتها به بهانه های مختلف گسترده باشد از همه واجدین شرایط دعوت به عمل آوردند تا با ثبت نام گسترده خلاء وجود چهره های شناخته شده اصلاح طلب و معتدل همسو با دولت را پر کنند تا به ازای رد صلاحیت هر فرد ، افرادی جایگزین و جوان و تازه نفس وارد صحنه شوند تا با تلاشی یکپارچه جایگاه خود را در قوه مقننه بدست آورند.
شاید اگر وقایع تلخ سال ٨٨ بوقوع نپیوسته بود همچنان عده ای در جریان اصلاح طلب ساز تحریم را می زدند عده ای دیگر لیست اختصاصی خود را می دادند و عده ای دیگر خود را پدر خوانده می پنداشتند و همان قصه پر غصه افتراق در سال ٨۴ و ٨٨ دوباره به جریان می افتاد. محافظه کاران به دست خود و ناخواسته بهترین انسجام را در بین اصلاح طلبان و اعتدالیون بوجود آوردند در حالیکه خود از تشکیل یک جلسه ائتلاف کم تعداد تاکنون عاجز بوده اند.
اصلاح طلبان به هر ترتیب ممکن در انتخابات شرکت خواهند کرد و تلاش حداکثری خویش را بکار خواهند بست تا لیست مورد نظر خود را حتی از بین چهره های جدید و جوان تکمیل نمایند و با رای دادن به نامزدهای خود حتی اگر حداقلی باشند از پیروزی نامزدهای جریان مقابل جلوگیری نمایند.
به گمان من وقایع ٨٨ علی رغم همه تلخیهایش موجب انسجام و غربال هر چه بیشتر جریان اصلاحات شد ، رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی موجب اقبال بیشتر مردم به روحانی شد و تهدید به رد صلاحیت فعالان سیاسی موجب استقبال بیشتر مردم در ثبت نامها گردید.
پس نتیجه می گیریم که هر عملی از سوی محافظه کاران با عکس العمل مورد نظرشان و نتیجه ای که به دنبال آن بودند همراه نشده است.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.