stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 219103
  • 17 دی 1399 - 10:21
0

تازه‌ترین خبرها در مورد واکسن کرونا/ افزایش ایمنی بدن افراد با ترکیب ۲ واکسن

تازه‌ترین خبرها در مورد واکسن کرونا/ افزایش ایمنی بدن افراد با ترکیب ۲ واکسن

تازه‌ترین خبرها در مورد واکسن ویروس کرونا از قرار گرفتن ۱۸ واکسن در مرحله سوم آزمایش‌های بالینی و تایید ۶ واکسن کرونا در سراسر جهان خبر می‌دهد.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، از زمانی که سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع بیماری همه گیر کرونا را اعلام کرد، محققان در سراسر دنیا تلاش کردند تا واکسن موثر ان را تولید کنند. علاوه بر این پژوهشگران تفاوت بین واکسن‌های تولید شده کرونا را با دیگر واکسن‌های موجود مانند واکسن آنفلوآنزا مقایسه و اثربخشی آن‌ها را بررسی کردند.

چه زمانی واکسیناسیون در اندونزی آغاز می‌شود؟

مقامات دولتی کشور اندونزی اعلام کردند که واکسیناسیون عمومی کرونا در این کشور از تاریخ ۱۳ ژانویه آغاز خواهد شد. واکسن مورد نظر که CoronaVac نام دارد توسط یک شرکت چینی تولید شده است. آژانس غذا و داروی اندونزی (BPOM) هنوز مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را صادر نکرده است اما انتظار می‌رود پس از تجریه و تحلیل نتایج مرحله آخر آزمایشات در اندونزی، برزیل و ترکیه، مجوز استفاده اضطراری را صادر کند.

استراتژی جدید آمریکا برای توزیع واکسن مدرنا

مقامات ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که دولت قصد دارد به منظور افزایش سرعت واکسینه کردن، به افراد بین ۱۸ تا ۵۵ سال نیم دوز واکسن مدرنا تزریق کند. در این صورت می‌توان با دوزهای موجود از واکسن مدرنا، افراد بیشتری را در برابر ویروس کووید -۱۹ ایمن کرد. محققان معتقد هستند دریافت نیم دوز از واکسن مدرنا همانند یک دوز کامل باعث تحریک پاسخ سیستم ایمنی می‌شود.

واکسن آسترازنکا در انگلستان تزریق شده است؟

واکسن آسترازنکا پس از واکسن فایزر دومین واکسن کرونای مورد تایید در انگلستان در نظر گرفته شده است. این کشور ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را دریافت و مراحل تزریق آن را آغاز کرده است. واکسن آسترازنکا را می‌توان در یخچال نگه داشت، بنابراین حمل و نقل و ذخیره‌سازی آن بسیار آسان‌تر از واکسن فایزر است. به نظر می‌رسد تا کنون بیش از یک میلیون نفر در انگلستان در برابر ویروس کووید -۱۹ ایمن شده‌اند و اولین دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

واکسن مدرنا در آمریکا تایید شده است؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از واکسن مدرنا را صادر کرده است. بنابراین این واکسن پس از واکسن فایزر، دومین مورد تایید شده در این کشور محسوب می‌شود. ایالات متحده آمریکا پیش از این موافقت کرده است که ۲۰۰ میلیون دوز واکسن مدرنا خریداری کند. با وجود اینکه عملکرد واکسن مدرنا همانند واکسن فایزر است، اما لازم نیست در محیط فوق سرد قرار بگیرد، بنابراین انتقال آن به مناطق دور و روستایی آسان‌تر خواهد بود.

کشورهای کم درآمد نیز می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟

بر اساس گزارشات منتشر شده، ۹۰ درصد مردم در ۶۷ کشور کم درآمد، در سال ۲۰۲۱ میلادی واکسن کرونا را دریافت نمی‌کنند. ممکن است یکی از دلایل این باشد که کشورهای ثروتمند بیش از جمعیت خود واکسن خریداری کرده‌اند. هیچ فردی نباید به خاطر کشوری که در آن زندگی می‌کند از دریافت واکسن کرونا محروم شود. به نظر می‌رسد میلیاردها نفر در سراسر دنیا نمی‌توانند واکسن ایمن و موثر بیماری کرونا را دریافت کنند.

شرکت آسترازنکا همکاری خود را با تولید کنندگان واکسن روسی آغاز کرده است؟

شرکت آسترازنکا با تولیدگنندگان واکسن روسی اسپوتنیک وی، یک توافقنامه امضا کرده است. این دو شرکت قصد دارند ترکیبی از دو واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک وی را آزمایش کنند تا مشخص شود آیا این اقدام می‌تواند اثربخشی واکسن شرکت داروسازی انگلیسی را افزایش دهد یا خیر. انتظار می‌رود ترکیب این دو نوع واکسن میزان اثربخشی و ایمنی افراد را افزایش دهد، به همین دلیل ترکیب واکسن‌های متفاوت برای افزایش انعطاف پذیری برنامه ایمن سازی اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر این ممکن است ترکیب دو واکسن، مدت زمان ایمنی در برابر ویروس کووید -۱۹ را افزایش دهد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.