stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 22018
  • 10 دی 1394 - 11:30
3

آل اسحاق: عمر گفتمان «احمدی‌نژاد- مشایی» به پایان رسیده است

روزنامه آرمان در گفت و گویی با یحیی آل اسحاق نوشت: حضور وزرای کابینه احمدی‌نژاد به معنای زنده نگه داشتن گفتمان احمدی‌نژاد نیست.

قلم | qalamna.ir :
به گفته وی، اغلب این افراد بدون در نظر گرفتن انتساب خود به دولت احمدی‌نژاد وارد رقابت‌های انتخاباتی مجلس شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از این افراد با حاشیه‌های دولت احمدی‌نژاد مشکل داشتند و به ویژه از جریان انحرافی تبری می‌جویند. حتی حزب «یکتا» که توسط برخی از این افراد تشکیل شد در جهت استقلال این افراد از احمدی‌نژاد شکل گرفت.
 
ان عضو سابق حزب موتلفه گفت: به نظر من عمر گفتمان «احمدی‌نژاد- مشایی» به پایان رسیده و این گفتمان به دلیل مشکلات ساختاری و محتوایی که دارد، نمی‌تواند دوباره در صحنه سیاسی ایران حضور موثری داشته باشد.
 
بخش هایی از این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
 
چرا موتلفه با تمام سرمایه خود نظیر آقای حبیبی، بادامچیان و شما وارد عرصه انتخابات شده و فرصت را به جوانان نداده است؟آیا اعضای ارشد موتلفه برای جلوگیری از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور پیدا کردند یا اینکه موتلفه به دنبال تریبون در مجلس شورای اسلامی است که سال‌ها از آن بی‌بهره بوده است؟
 
در ابتدا باید عنوان کنم که بنده عضو هیچ حزبی نیستم و در شرایط کنونی با موتلفه همکاری نمی‌کنم. این در حالی است که منش و شیوه موتلفه را می‌پسندم و به این روش علاقه‌مند هستم و احترام می‌گذارم. بنده یحیی آل‌اسحاق هستم و لاغیر. نکته دیگر اینکه مبنای تفکر موتلفه براساس یاری دادن به نظام جمهوری اسلامی استوار شده است. در نتیجه هر زمان که نظام نیاز به یاری داشته باشد موتلفه با تمام قدرت در صحنه حضور خواهد داشت. موتلفه هیچگاه به دنبال سهم خواهی نبوده است. این در حالی است که اغلب احزاب برای تصاحب قدرت فعالیت می‌کنند و همواره تلاش می‌کنند منفعت و قدرت بیشتری کسب کنند. در شرایط کنونی نیز موتلفه به صراحت عنوان کرده نسبت به هیچ کدام از لیست‌های انتخاباتی سهم خواهی نخواهد کرد. با این وجود در شرایط کنونی حزب موتلفه نسبت به گذشته فعالیت خود را افزایش داده و بیش از ۸۰ جلسه بحث و هم اندیشی با طیف‌های مختلف اصولگرایی برگزار کرده است. در نتیجه این حزب تلاش خود را در جهت همگرایی و وحدت اصولگرایان به خوبی انجام داده و نقش مهمی در این زمینه داشته است. نکته دیگر اینکه برخی اعضای حزب موتلفه مانند آقای حبیبی هیچ گونه تمایلی برای حضور در انتخابات نداشتند و به دلیل اصرار زیاد برخی اصولگرایان در انتخابات ثبت‌نام کردند.
 
آقای باهنر به عنوان یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار اصولگرایی نیز در انتخابات ثبت‌نام نکردند. خلا ایشان در فضای انتخاباتی چه پیامدهایی برای جریان اصولگرایی خواهد داشت؟
 
اصولگرایان به دنبال جایگزین کردن فرد مناسبی به جای ایشان هستند. اصولگرایان همواره تلاش کرده‌اند که به صورت جریانی حرکت کنند و زیاد متکی به افراد نباشند. در نتیجه فقدان آقای باهنر که حضور موثری در مجلس شورای اسلامی داشتند با چهره‌های جدیدتر و پرانرژی‌تری در آینده برطرف خواهد شد.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.