stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 23498
  • 19 دی 1394 - 18:23
5

حمله به سفارت عربستان برای ثبات سرمایه، فاجعه بود /اگر رئیس جمهور شوم احمدی نژاد جایی در کابینه ام ندارد

حمله به سفارت عربستان برای ثبات سرمایه، فاجعه بود /اگر رئیس جمهور شوم احمدی نژاد جایی در کابینه ام ندارد

اگر مسئولی بگوید که نتوانستیم جلوی مردم را بگیریم و سفارتخانه را حفظ کنیم، دنیا از ما می پرسد؛ چطور می خواهید سرمایه ها و امنیت سرمایه گذاران را در ایران حفظ نمائید. / دو سال پیش اینگونه موضع گیری کردم که اگر روزی رئیس جمهور شوم، احمدی نژاد به هیچ وجه جایی در کابینه من ندارد.

قلم | qalamna.ir :

photo_2016-01-09_18-17-53

قلم پرویز کاظمی وزیر اسبق رفاه در نشست تحلیلی جبهه پیشگامان اعتدال در گفتگو با خبرنگاران، ضمن آسیب شناسی توسعه ای در کشور، یکی از مهم ترین چالش های حال حاضر را حاشیه روی سیاسی و فقدان شایسته سالاری در کشور دانست و گفت: دعواهای سیاسی و مسائل فرعی جای اصلی حرکت در مسیر توسعه را گرفته است و مدیران در راستای اهداف برنامه ای کشور همچون سند چشم انداز حرکت نمی کنند و سلایق و روابط جای ضوابط را گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی، موضوع تعرض به سفارت عربستان سعودی در تهران را از این نظر یک فاجعه دانست و افزود: اگر مسئولی بگوید که نتوانستیم جلوی مردم را بگیریم و سفارتخانه را حفظ کنیم، دنیا از ما می پرسد؛ چطور می خواهید سرمایه ها و امنیت سرمایه گذاران را در ایران حفظ نمائید. کاظمی در ادامه سخنان خود، شاخص ثبات را یکی از مهم ترین پیش نیاز های کسب و کار پر رونق دانست و عنوان کرد: عوامل متعددی در رونق کسب و کار و رشد اقتصادی کشور در کنار هم و به شکلی سامانه مند مؤثرند. بانکداری، صنعت، کشاورزی و سایر ابعاد کار اقتصادی می بایست با هم مرتبط و ذیل یک سیاست واحد، توسعه را محقق کنند. وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی، مهم ترین مسأله نظری در باب توسعه کشور را در این دانست که تکلیف نخبگان با خودشان تعیین نشده و مشخص نیست و از کدام الگوی توسعه ای قرار است بهره ببرند.
کاظمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره نسبت ارتباطی او با احمدی نژاد به قاطعیت گفت: دو سال پیش اینگونه موضع گیری کردم که اگر روزی رئیس جمهور شوم، احمدی نژاد به هیچ وجه جایی در کابینه من ندارد. وی همچنین در جواب خبرنگار دیگری، خروج از دولت نهم را نتیجه فقدان فضای کارشناسی در مناسبات دولت دانست و با اشاره به خاطراتی از مقطع وزارتش گفت که خود اقدام به نگارش استعفا و خروج از دولت نموده است. کاظمی همچنین بااشاره به اهمیت مجلس دهم،مهم ترین اولویت پارلمان بعدی کشور راتخصص ودر عین حال رفاقت بادولت بر شمرد و افزود: ما امروز نیاز به مجلسی داریم که حواشی را مدیریت کند، وقت دولت را نگیرد و در تعامل و رفاقت با دولت، مسائل و مشکلات کشور را مرتفع نماید. وی همچنین تمرکز دولت روحانی بر مسائل خارجی را متذکر شد و اعلام نمود: دولت باید برای حل مشکلات داخلی کشور مهیا شود. کاظمی در خلال سخنانش بارها با ذکر مثال هایی متعدد، در باب چگونگی خروج کشور از رکود، راهبردهای تخصصی ارائه داد و در نهایت با تشبیه بدنه اقتصاد ملی به بدن رنجور یک بیمار که در فقدان حرکت علائمی از بیماری هم ندارد، خاطر نشان ساخت: اینکه دولت برای کاهش تورم و آشکار نشدن ضعف بنیه اقتصاد آن را یک جا بنشاند و ساکن و راکد بگذارد، راه حل دقیقی نیست؛ بلکه بهتر آن است، مقداری تحرک به اقتصاد بدهیم و وجه تورم زای آن را نیز مدیریت کنیم.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. احمدی نزاد در کدام کابینه جز دوستان خودش جا دارد ؟
    شما از ابتدا متوجه شدین اوضاع چه خبر است بخاطر همان استعفا دادید و او هم شما را کنار گذاشت
    الان آقای احمدی نژاد را هم خود آقای مشایی نمیشناسدش

  2. دولت های نهم و دهم طوری هست که هرکی از کنار رد شده باشه انگار زغالی شده … همه شمارو به نام محمود نژادی میشناسن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.