stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 235191
  • 16 بهمن 1399 - 16:27
1

سایت امحای پسماندهای پزشکی در اندیمشک راه‌اندازی شد

سایت امحای پسماندهای پزشکی در اندیمشک راه‌اندازی شد
خوزستان - رئیس محیط زیست اندیمشک گفت: سایت امحای پسماندهای پزشکی باهدف بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی در این شهرستان راه‌اندازی شد.
قلم | qalamna.ir :

سعید عیدی گماری اظهار کرد: یکی از اولویت مهم در امحای پسماند بی خطرسازی پسماندهاست.

وی به دفن یکپارچه پسماندهای خانگی و پزشکی در منطقه جارمه اشاره کرد و افزود: شدت و بار آلودگی پسماندهای پزشکی بالا بوده است که با جداسازی پسماند پزشکی و خانگی از یکدیگر خطرات دفن پسماند پزشکی رفع خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: روزانه در شهرستان اندیمشک افزون بر یک هزار کیلوگرم پسماند پزشکی از سوی بیمارستان و سایر مراکز تولید می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت امحای پسماندهای پزشکی باهدف بی خطرسازی پسماندهای پزشکی در شهرستان اندیمشک، تصریح کرد: در گذشته دفن غیر اصولی پسماندهای پزشکی در منطقه جارمه انجام می‌شد که دیگر شاهد این اقدام پر خطر نخواهیم بود.

عیدی گماری اولویت اهداف این سایت را فارغ از جداسازی پسماندهای عادی و شهری، بی خطرسازی پسماندهای پزشکی برشمرد و افزود: شدت آلودگی پسماندهای پزشکی بسیار بالاست و پیش‌تر پرندگانی که از این پسماندها تغذیه کنند، دچار بیماری‌های میکروبی روده‌ای می‌شدند.

وی گفت: پسماندهای پزشکی روزانه جمع آوری شده و در سایت با استفاده از دستگاه‌های ماکرو ویو و اشعه با حرارت بالا، تمامی میکروب‌ها، اسپورها که در درون پسماندهای پزشکی قرار دارند، به صورت عملی از بین خواهند برد.

عیدی گماری عنوان کرد: پس از امحای اولیه، پسماندها بار دیگر وارد دستگاه خردکن شده و بسیار ریز خواهند شد و در آخرین مرحله با بررسی معرف‌های نهاده شده درون باکس عملیات بی خطرسازی به تمام می‌شود.

رئیس محیط زیست اندیمشک با بیان اینکه در پایان پسماندهای بی‌خطر پزشکی از سایت امحای پسماند به جارمه برای دفن اصولی انتقال داده می‌شوند، تصریح کرد: اندیمشک دومین شهر در استان خوزستان است که سایت امحای پسماندهای پزشکی را تأسیس و راه‌اندازی کرد.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان زیستگاه گونه‌های ارزشمند کل و بز و سمندر امپراطور شناخته می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.