stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 23637
  • 20 دی 1394 - 18:56
5

پوپولسیم از دل اصولگرایی برخواست

پوپولسیم از دل اصولگرایی برخواست

تندرو‌ها عملکردی را از خود به جای گذاشته‌اند که دیگر کسی حاضر نیست با آن‌ها همکاری کند. اصولگریان معتدل هم با لیدری ناطق نوری و لاریجانی می‌خواهند تا بیشتر به دولت نزدیک شوند.

قلم | qalamna.ir :

ساعده سیما فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با قلم، در پاسخ به عملکرد ۱۲ ساله اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: سه دوره هفتم، هشتم، نهم در اختیار جریان محافظه کار بود. در این ۱۲ سال قوانینی که وضع کردند نتوانست مشکل و دغدغه اشتغال و معیشت مردم را حل کند.

وی افزود: مجلس اصولگرا در مقابل اشتباهات و خطاهای دولت احمدی‌نژاد واکنش مناسبی را از خود نشان نداد. در حالی که باید در برابر بی‌قانونی‌ها، فساد و رانت‌های دولت‌های قبل می ایستاد. نمایندگان نباید وکیل الدوله باشند و منافع‌های شخصی را به منافع ملی بفروشند.

سیما تصریح کرد: مجلس نهم در مواجه با دولت احمدی‌نژاد خیلی نرم برخود می‌کرد و به راحتی از اشتباهات آن‌ها می‌گذشت متاسفانه در این مجلس نمایندگان تندرو از این خطا‌ها دفاع هم می‌کردند. همین تندرو‌ها بعد از روی کار آمدن دولت روحانی به جای آنکه پیام ۲۴ خرداد را دریافت کنند و با مردم همسو شوند شروع به مخالفت‌های نابجا و غیرمعقول با دولت کردند.

این فعال سیاسی اصلح طلب، احمدی‌نژاد را برآمده از اصولگرایان دانست و خاطر نشان کرد: اگر حمایت‌های این جریان از وی نبود امروز کشور با این همه مشکل در حوزه‌های اقتصادی و بین المللی مواجه نبود. مشکلاتی که ریشه‌اش در احمدی نژادیسم است.

سیما در پاسخ به بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت گفت: شاید شخص وی دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی نشود اما خطر بازگشت احمدی نژادیسم در هر مقطعی از زمان وجود دارد.پوپولیسم از دل جریان اصولگرایی برخواست و با استفاده از شعار‌های عوام فریبانه به دنبال جذب ارا رفت. اصلاح طلبان و اعتدالگرایان باید با عملکرد مناسب اجازه ظهور و بروز این تفکر را ندهد. تفکری که برای امنیت و منافع ملی خطرناک است.

 وی در رابطه با وضعیت فعلی اصولگریان اظهارداشت: قابل پیش بینی بود که اصول گریان معتدل راه خود را از افراطیون این جریان جدا کند. تندرو‌ها عملکردی را از خود به جای گذاشته‌اند که دیگر کسی حاضر نیست با آن‌ها همکاری کند. اصول گریان معتدل هم با لیدری ناطق نوری و لاریجانی می‌خواهند تا بیشتر به دولت نزدیک شوند.

این کار‌شناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تندرو‌ها هم خود را سازماندهی کرده‌اند تا بتوانند یک فراکسیون قدرتمند بسازند و احزاب، نخبگان و رسانه‌ها باید به مردم آگاهی بدهند تا عده‌ای نتوانند با خرید رای، شعار‌های عوام فریب و به شکل‌های نادرست رای بیاودند و به خانه ملت بروند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.