stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 23 May , 2024
  • کد خبر : 237246
  • 20 بهمن 1399 - 2:26
1

حفاری بیش از ۸۵ هزار متر چاه نفت و گاز در میادین نفتی کشور

حفاری بیش از ۸۵ هزار متر چاه نفت و گاز در میادین نفتی کشور
خوزستان - مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری بیش از ۸۵ هزار متر چاه نفت و گاز در میادین نفتی کشور از دهه فجر پارسال تاکنون انجام شده است.
قلم | qalamna.ir :

 

سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تبریک ایام مبارک دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از بهمن ماه پارسال تاکنون با حفر و تکمیل ۱۱۷ حلقه چاه نفت و گاز، متراژ حفاری چاه‌ها به ۸۵ هزار و ۶۱۶ متر به ثبت رسید.

او افزود: از تعداد این چاه‌ها ۲۷ حلقه توسعه ای، ۴ حلقه اکتشافی، یک حلقه توصیفی و ۸۵ حلقه تعمیری بوده است که در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکز و در قالب پروژه حفاری و تکمیل شد.

موسوی با بیان اینکه در عملیات حفاری در این مدت حفاری ۱۸ حلقه چاه ۳۲۶ روز زودتر از برنامه انجام و برای بهره برداری به شرکت متقاضی تحویل شد، اظهار کرد: این موفقیت که در نتیجه تعامل میان متخصصان این شرکت و شرکت بهره بردار محقق می‌شود از نظر تولیدی شدن زودهنگام چاه، ترخیص دکل و کاهش هزینه‌ها ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی که از سوی این شرکت به موازات با عملیات حفاری و تعمیر چاه‌ها ارائه می‌شود، بیان داشت: در بخش عملیات ویژه در مدت پیش گفته نزدیک به ۱۴ هزار و ۸۶۰ متر حفاری جهت دار و افقی بر روی ۶۰ حلقه چاه و بیش از ۸۰۰ متر مغزه گیری صورت پذیرفت.

او همچنین شمار خدمات ویژه از جمله نمودارگیری، نمودارگیری از سیال و چاه پیمایی را یک هزار و ۲۱۶ و خدمات فنی حفاری مانند سیمانکاری چاه ها، اسیدکاری، تزریق پذیری، آزمایش چاه با ساق مته، لوله مغزی سیار، لوله گذاری چاه، حفاری با هوا، حفاری به روش فرو تعادلی و …، را ۳ هزار و ۷۱۱ مورد عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: مشارکت فعال این شرکت در پروژه‌های میدان محور که تحت عنوان طرح توسعه ۲۸ مخزن در مراحل اجرایی قرار دارد را یادآور شد و گفت: در این ارتباط در مدت مورد نظر نسبت به امضای تفاهم نامه‌های مربوط به طرح توسعه میدان‌های بالارود، بنگستان لالی، میدان‌های سپهر، جفیر و سیاهمکان با شرکت‌های بخش خصوصی مشارکت و در این راستا ۱۷ دستگاه حفاری خشکی شرکت بکارگیری می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، این شرکت در خصوص توسعه فرصت‌های همکاری با شرکت‌های سازنده داخلی، دانش بنیان، مراکز علمی و پژوهشی در راستای تامین حداکثری قطعات، تجهیزات، کالا و مواد اقدام نموده که از جمله قرارداد‌های همکاری در بخش‌های ساخت تجهیزات سرچاهی، حفاری جهت دار و به روز رسانی ژنراتور‌های دستگاه‌های حفاری است که به تازگی با شرکت‌های داخلی امضا و مبادله گردیده است.

موسوی پیگیری، تمدید و استقرار استاندارد‌ها و گواهینامه‌های بین المللی، مرتبط با مدیریت‌های کیفیت، محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و سلامت دکل‌های حفاری، برگزاری دوره‌های تخصصی با استفاده از بستر فضای مجازی با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمهیدات کاربردی در زمینه پیشگیری و مقابله با همه گیری ویروس کرونا و ایجاد شرایط مناسب به منظور حفظ سلامت کارکنان و استمرار کار دستگاه‌های حفاری، راه اندازی سامانه جامع دستمزد و مزایای کارکنان ارکان ثالث (HRM) برای اولین بار از ابتدای امسال را از شمار اقدامات شرکت از دهه فجر پارسال تا دهه فجر امسال برشمرد و اظهار داشت: اهداف این شرکت بر مبنای پروژه محوری و حفظ خط مشی و بنگاه‌های اقتصادی و مشتری مداری ترسیم و همچنان در دستور کار قرار دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.