stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 238654
  • 22 بهمن 1399 - 10:28
2

فراهم شدن شرایط فعالیت دلالان با۲ نرخی بودن کالاها

فراهم شدن شرایط فعالیت دلالان با۲ نرخی بودن کالاها
خوزستان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تفاوت قیمت‌ها و ۲ نرخی بودن آن باعث می‌شود تا دلالان از این شرایط سوء استفاده کرده و باعث ایجاد تنش در بازار شوند.
قلم | qalamna.ir :

 نوراله حسن زاده در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: متاسفانه برخی دستورالعمل‌ها و قوانین باعث می‌شود تا شرایط برای فعالیت دلالان فراهم شود و این موضوع باعث ایجاد اخلال در بازار و فشار بر اقتصاد مردم می‌شود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف قیمت مرغ در خوزستان گفت: طبق مصوبه تنظیم بازار خوزستان قیمت نهایی مرغ با کارشناسی و بررسی نمایندگانی از اتحادیه مرغداران و سازمان صمت خوزستان انجام خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: از دیگر مشکلاتی که در خوزستان با آن روبه رو هستیم فروش آرد دولتی از سوی برخی نانوایی‌ها به آزاد پزها است.

حسن زاده افزود: شاید تک نرخی شدن قیمت آرد باعث شود تا دیگر نانوایی‌ها آرد دولتی را به راحتی نفروشند و نان بی کیفیت به دست مردم ندهند.

وی افزود: متاسفانه این تخلف در خوزستان رخ می‌دهد و برخی نانوایی‌ها به جای پخت نان، آرد دولتی را به آزاد پزها می‌فروشند و نان با قیمت آزاد و گران تر عرضه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: خوزستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مرغ و دام بوده اما در سال‌های اخیر دچار مشکلاتی در این بخش شده که می‌توان با یک مدیریت صحیح این ظرفیت را در استان دوباره تقویت کرد.

مصطفی کنارکوهی گفت: فضا و دانش لازم برای پرورش دام و مرغ در خوزستان موجود است اما نیاز به یک مدیریت و راهنمایی درست در این زمینه است تا بتوانیم تولیدات در این بخش ها را چند برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ مرغداری فعال در خوزستان وجود دارد ادامه داد: عرضه مرغ زنده که معمولا غیربهداشتی است، در قیمت‌گذاری نرخ مرغ تاثیر دارد؛متاسفانه با وجود تلاش زیاد انجام گرفته هنوز موفق به جمع‌آوری فروشندگان مرغ زنده در خوزستان نشده‌ایم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.