stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 23 May , 2024
  • کد خبر : 238904
  • 22 بهمن 1399 - 16:37
0
مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان :

در زمینه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید فرصت را از دشمن بگیریم

در زمینه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید فرصت را از دشمن بگیریم
هرمزگان-اعضای شورای مرکزی دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با مدیر کل بازرسی استان دیدار و گفتگو نمودند .
قلم | qalamna.ir :

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با تبریک ایام ا.. دهه فجر و گرامی داشت یاد امام(ره) و شهدا گفت : امام شهدابا انفاس قدسی ، تیز بینی و تیز هوشی امت واحد اسلامی بنا کرد و بر حیثیت علمی ، فرهنگی و دینی ما با قطع دست ۴۰ هزار مستشار خارجی که صنایع کشور را به دست گرفته بودند افزود.

پرویز سالاری با بیان خاطراتی از استان هرمزگان و بندرعباس در دوران انقلاب افزود : این انقلاب به راحتی به دست مانرسیده و حضرت آقا  برای عزت و استواری و بقا انقلاب و نظام  سنگ تمام گذاشتند زیرا ما امتی داریم که همیشه در صحنه حضور دارند و باید قدر آنها را بدانیم .

وی تاکید کرد : در زمینه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید این فرصت را از دشمن بگیریم تا آمریکا نتواند اسلام بدلی ، شیعه بدلی را توسط رسانه های  قوی خود به عنوان اسلام ناب محمدی (ص) به مردم معرفی کردندکه در این زمینه حضرت آقا در سال ۹۴ با ابتکار عمل با نامه ای که  به دانشجویان اروپایی نوشتند اسلام ناب را از اسلام داعشی و آمریکایی جدا کردند.

 مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان  با اشاره به اینکه قبل از انقلاب نه تنها اسلام بلکه دین در حال حذف شدن بود بیان داشت : مهمترین کاری که انقلاب و امام(ره) انجام داد هویت بخشی ،برگرداندن اعتماد به نفس  به مسلمانان و معرفی اسلام آزادی بخش  به همه جهان بود.

وی یاد آور شد: همه ما در مقابل خون شهیدان تکلیف و وظیفه داریم که برای این انقلاب و نظام حرکت کنیم و دستاوردهای آن را بیان نماییم ، دستاوردهایی که نشان از توسعه ، استقلال و بالندگی ایران سر افراز اسلامی دارد.

سالاری ادامه داد : بر اساس گزارش سازمان ملل ایران سریع ترین رشد شاخص توسعه انسانی را دارد به طوریکه در سال ۱۹۷۹ دارای رتبه  ۱۱۰ بود  که طی ۴ دهه گذشته با رشد ۵۰ رتبه به رده ۶۰ توسعه نیروی انسانی دست یافته است که رتبه اول جهانی به لحاظ توسعه نیروی انسانی کسب نمودکه بعد از ایران کشورها چین و ترکیه قرار دارند.  

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شفاف سازی در واگذاریهای سازمان خصوصی سازی گفت : در زمینه واگذاریها وظیفه داریم شفاف سازی نماییم ، قانون ما مشکلی ندارد مشکل از نحوه اجرای آن است.

پرویز سالاری در ادامه به برخی واگذاریها از جمله آلومینیوم المهدی که با تلاش نهاد دیده بان شفافیت به استان بازگردانده شد اشاره کرد و افزود: در  تمام مناقصه ها و مزایده ها همیشه دو عنصر نماینده بازرسی و نماینده حراست حضور دارند و اینکه در آن ها تخلف صورت می گیرد باید بررسی واقدام شود  یا ماده ۱۰۰ که اکنون تبدیل به معضلی شده است.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری۲۴۰۰ هکتار از اراضی بنادر و دریا نوردی هرمزگان که به لحاظ فنی هنوز آماده واگذاری نیست به شرکت های تازه تاسیس ،خواستار تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریا نوردی در این زمینه شد.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با اشاره به سابقه تاسیس این نهاد  گفت : حضرت آقا در سال ۱۳۸۰فرمان ۸ ماده ای ابلاغ کردن که بر اساس آن سران قوا ومسئولین‌امربایستی‌برابر اصل  ۱۱۰ قانون اساسی درجهت‌اجرایی‌شدن‌این‌فرمان‌حرکت می کردندکه متاسفانه تسامح و تساهل باعث شد که مقام معظم رهبری چندین باردر این خصوص تذکر دهند که در همین راستا تعدادی از دلسوزان نظام و انقلاب‌از طیف های مختلف سیاسی توافق کردند که نهادی برای مبارزه با فساد و رانت‌خواری، آموزش‌مطالبه‌گری، احقا ق‌حقوق ومطالبات مردم واجرای فرمان ۸ ماده ای حضرت آقاو شفافیت تشکیل دهند. 

پرویز سالاری افزود : نهاد دیده بان شفافیت و عدالت یک نهاد غیر انتفاعی ، غیر سیاسی و غیر دولتی است که در ۲۴ استان کشوربا ۱۵ کارگروه  فعالیت‌دارد.

استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد در مبارزه با فساد مطالبه جدی سازمان بازرسی کل کشور است

بازرس کل استان هرمزگان  نیز در نشست با اعضای شورای مرکزی دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با تبریک ایام مبارک دهه فجر و گرا می داشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب و امنیت  با اشاره به تاکید ریاست معزز قوه قضائیه و اقدامات جدی سازمان بازرسی کل کشور بر شناسایی بستر های  فساد زاگفت : همکاری و همگرایی با ثمن ها و گرو ههای مردمی و استفاده از ظرفیت آنها در بحث مبارزه با فساد از مطالبات جدی ریاست سازمان بازرسی کل کشور  است.

رضا مختاری در ادامه مطالبی پیرامون وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور ، نحوه تعامل هدفمند و اثر بخش این بازرسی کل با تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و همچنین پتانسیل بالای سامانه گزارشگران فساد ارائه نمود.

وی بر آمادگی  کامل  بازرسی کل استان برای همکاری و ارتباط مستمر با نهاد دیده بان شفافیت و عدالت و همه افراد دلسوز و مطالبه گر تاکید و شیوه، منش و رفتار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را چراغ راهی برای همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند.

بازرس کل استان در پایان  با اشاره به مجاهدتهای خاموش سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت : دغدغه همه همکاران ما مبارزه با فساد است و ذره ای ملاحظه کاری و بی تفاوتی نسبت به مسائل وجود ندارد و با هر فردی در هر رده ای در صورت بروز تخلف برخورد قاطع خواهد شد .

در ادامه عباس حسین پور ،دیگر عضو شورای مرکزی این نهاد گفت: همانطور که سردار دلها انجام وظیفه  نمود و به دلها آرامش داد و دهان دشمنان داخلی و خارجی را با رفتار و روش خود بست ما نیز تا جایی که توان داریم باید انجام وظیفه نماییم .

وی بیان داشت : حضرت آقا اجاره کار اقتصادی به وابستگان خود نمی دهند اما هستند کسانی که ادعای انقلابی بودن دارندو همه کس آنها در عرصه مدیریت فعالیت می کنند .

حسین پور افزود : دیده بان شفافیت و عدالت جناحی نیست بلکه در هر کجا تخلفی دیده شود وارد می شود تا آبروی نظام و شیعه حفظ شود.

فریدون بهشتیان دیگر عضو شورای مرکزی این نهاد با تبریک ایام دهه فجر گفت : نباید هرگز خارج از انصاف ، عدالت و وجدان حرکت کرد .

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو افزود : در آستانه انتخابات باید بر ورود پول های کثیف به انتخابات که ایجاد شائبه می نماید نظارت و جلوگیری شود.

بهشتیان همچنین به خرید اراضی دولتی و بیت المال توسط برخی افراد در روستا های استان و واگذاری اراضی پشت دانشگاه هرمزگان که مشکلات زیست محیطی به همراه دارد  اشاره کرد و خواستار ورود سازمان ها و نهاد های نظارتی به این مساله شد .

این عضو شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان تاکید کرد : برای اینکه متکی به خود باشیم باید با متخلف برخورد نماییم و از برچسب خوردن نیز هرگز ترس و هراسی به دل راه ندهیم .

محسن حسین پور دیگر عضو شورای مرکزی این نهاد نیز با بیان اینکه فساد با سرمایه رابطه مستقیم دارد گفت : هر کجا پول و سرمایه زیادی در گردش باشد فساد جذب آنجا می شود و استان هرمزگان به لحاظ وجود دریا و بندرگاه و ورود سرمایه  از این قاعده مستثنی نیست .

 وی افزود : سرمایه زیادی به لحاظ ترانزیت و بنادر در استان جابجا می شود ، سرمایه گذار پس از سرمایه گذاری و برداشت حداکثر سود ،مشکلات زیست محیطی و آلودگی تنها سهم مردم هرمزگان است که در این زمینه باید اقدام شود ، رفاه و کمبود های مردم و استان از طریق صنایع و سرمایه گذاران تامین شود . 

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شهین صادقی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.