stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 239694
  • 24 بهمن 1399 - 17:52
1

انتقاد و نقد موجب پویایی جامعه بشری است

انتقاد و نقد موجب پویایی جامعه بشری است
اصفهان_ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با گفت: انتقاد و نقد موجب پویایی جامعه بشری است.
قلم | qalamna.ir :

اصغر سلیمی اظهار داشت: دین مُبین اسلام نیز افترا و توهین به اشخاص را  مذموم و ناپسند می‌داند.

به گفته وی، رهبر اندیشمند انقلاب نیز چندی قبل، هتک حُرمت شخصیت‌های نظام را محکوم کردند و حرام دانستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان‌اینکه انتقاد و نقد موجب پویایی جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: در قوانین کیفری نیز اهانت و فحاشی، جُرم شناخته می‌شود و برای آن مُجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

سلیمی تصریح کرد: اهانت و هتک حُرمت به مسوولان نظام، بی‌اعتمادی عموم مردم را بدنبال خواهد داشت و دشمنان نیز در این قضیه سوء استفاده‌های زیادی خواهند کرد.

وی حفظ و رعایت حق و حقوق شهروندی را یکی از ابعاد مهم توسعه فرهنگی عنوان کرد و افزود: غرض‌ورزی و هتاکی نقد نیست زیرا که نقد، با به چالش کشیدن فرد یا نهادی، هدف اصلاح عملکرد یا دیدگاهی را دنبال می‌کند.

نماینده سمیرم در خانه ملت، نقد سیاسی را از مهمترین نقدهای تاثیرگذار در جامعه دانست و گفت: آنچه که موجب تداوم آفرینش فکری و پیشرفت امور مملکت می‌شود روحیه نقادی است که بدون تردید به بهبود امور نیز می‌انجامد.

وی یکی از زمینه‌های محوری حقوق شهروندی را حفظ آبرو و شرافت افراد برشمرد و تاکید کرد: نقد منصفانه باید مبتنی بر فرهنگ ایرانی، اسلامی باشد زیرا این فرهنگ و اخلاق ماست که تهمت، غرض‌ورزی، منفعت طلبی و هتاکی را نمی‌پسندد.

نماینده سمیرم در مجلس باردیگر سخنان رهبر معظم انقلاب را فصل‌الخطاب در این امور دانست و گفت: امروز مهمترین نیاز کشور حفظ وحدت، انسجام درونی، همدلی و آرامش از سوی همه اقشار و گروه‌های مردمی است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و استاندار این استان نیز شب گذشته با صدور بیانیه مشترکی با اشاره به اینکه عده‌ای قلیل قانون‌ستیز در مراسم روز ۲۲ بهمن اقدام به هتاکی و حاشیه‌سازی کردند، رسیدگی دستگاه‌های ذیربط به وظایف قانونی و انقلابی خود در قبال خاطیان و هنجارشکنان جاهل را خواستار شدند.

در بیانیه مشترک آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد و عباس رضایی با ستایش از حضور باشکوه انقلابی و حماسه‌آفرین مرد همیشه در صحنه استان در آوردگاه یوم الله ۲۲ بهمن تاکید شده است: با این حال، عده‌ای قلیل و قانون ستیز و ناآگاه در این روز حماسه‌ساز با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ حُرمت‌ها و پرهیز از بد زبانی، با نافرمانی از دستور ولی امر مسلمین آن هم در روز ملی و انقلابی که شعارش جمهوری اسلامی است، مُبادرت به حاشیه‌سازی و هتاکی کردند که این تصویر زشت و شرم‌آور موجب نارضایتی قاطبه مردم شهیدپرور شد.

در این بیانیه تصریح شده است: با عنایت به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید نموده‌اند که راهپیمایی ۲۲ بهمن را مظهر اختلاف قرار ندهید و وقتی پای انقلاب وسط است، اختلاف سلیقه‌ها رنگ می‌بازد و اینگونه حرکات به ضرر کشور است، ضروریست دستگاه‌های ذیربط نیز به وظایف قانونی و انقلابی خود با خاطیان و هنجارشکنان جاهل عمل کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان نیز در واکنش به توهین معدودی از موتورسوران در آیین ۲۲ بهمن اصفهان به رییس ‌جمهوری اعلام کرد: لازم است با عوامل این رفتار توهین‌آمیز به‌ویژه فرد یا افرادی که مُسبب این اتفاق شدند، برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی‌نژاد افزود: باز کردن بستر توهین به مسوولان نظام، کار پسندیده‌ای نیست و علت بروز این رفتارها باید ریشه‌یابی دقیق شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.