stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 239836
  • 25 بهمن 1399 - 10:09
0
رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی خبر داد،

افزایش ۳برابری، تعداد مراکز رشد در استان مرکزی

افزایش ۳برابری، تعداد مراکز رشد در استان مرکزی
مرکزی_ رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی از افزایش ۳برابری، تعداد مراکز رشد در استان مرکزی نسبت به سال گذشته خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر حسین کلانتری در گفتگو با خبرنگار قلم در اراک، گفت: در راستای سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین و نسل سوم با تلاش جمعی همکاران در دانشگاه و رایزنی های انجام شده در راستای تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر نهادهای حامی در عرصه نوآوری و فناوری، تعداد مراکز رشد در استان مرکزی نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد مراکز رشد در سال ۹۸ حدود ۴ مرکز بود که در سال ۹۹ این تعداد به ۱۱ مرکز رسیده است.

کلانتری با بیان اینکه این مراکز رشد در زمینه های تخصصی سلامت، صنایع تبدیلی، فناوری های نوین کشاورزی، نانو، انرژی های تجدید پذیر، عایق های رطوبتی و الیاف، و سیستم های تهویه فعالیت می کنند یادآور شد: از این تعداد ۶ مرکز به صورت اقماری هستند که ظرف یکسال آینده انشالله مستقل خواهند شد.

وی تاکید کرد: اراک به عنوان مرکز استان دارای دو مرکز رشد مصوب است که با عناوین مرکز رشد فناوری های نوین بیوسیستم و صنایع تبدیلی و مرکز رشد سلامت و فناوری اطلاعات فعالیت میکنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۹ هسته فناور، ۵ واحد فناور و ۲ شرکت دانش بنیان در این دو مرکز رشد فعال هستند تصریح کرد: تا کنون ۳۵ محصول فناورانه در حوزه های مختلف تولید کرده اند که از این میان، دانش فنی تولید ۸ محصول متعلق به دانشگاه می باشد و ۱۵ محصول به صورت مشارکت با بخش خصوصی در مراحل مختلف تجاری سازی قرار دارند.

وی ادامه داد: دستگاه های ضد عفونی کننده دست، در مدلهای مختلف، انواع مواد ضد عفونی کننده با مجوز سازمان غذا و دارو، کیت های تشخیص بیماری های دام و طیور، دستگاه ماسک آلارم، لباس های کاورال کرونا، ماسک های بهداشتی، البسه و منسوجات بهداشتی و درمانی، سامانه ارائه خدمات پرستاری راه دور، نوشابه انرژی زای گیاهی، محصولات و مکمل های طب سنتی، دستگاه نروفیدبک ،مکمل گیاهی درمان عارضه های دیابت و لباس درمان زردی نوزاد از شاخص ترین محصولات حوزه سلامت و بهداشت هستند که در مرکز رشد سلامت وفناوری اطلاعات مراحل نمونه سازی، تجاری سازی و تولید انبوه را طی می کنند.

دکتر کلانتری اظهار داشت: انواع گیج های جوشکاری با دقت بسیار بالا جهت سنجش و آزمون انواع جوش های صنعتی و غیر صنعتی، دستگاه های هوشمند سازی گلخانه و مزارع کشاورزی، دستگاه های کنترل از راه دور منزل و خودرو و انواع پنل های کنترل صنعتی، بازی های کامپیوتری، سیستم های آبیاری خانگی، نرم افزار سنجش استحکام بتن و بازی سازی رایانه ای، انواع مواد ضد باکتری، ضد کپک، ضد آب و ضد آتش از دیگر محصولات و حوزه های فعالیت هسته ها و واحد های فناور در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اراک می باشد.

وی افزود: در دانشگاه آزاد واحد خمین با حمایت های مالی و معنوی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و معاونت علمی ریاست جمهوری کنترل کیفی اتوکلاو ها، کیت های تشخیص بیماری سل، نرم افزار میز خدمت شهرداری ، تولید عصاره سیلیمارین (از گیاه خارمریم)، دستگاه دنباله بند برداشت پیاز زعفران و سیستم آبرسان هوشمند مراحل ساخت نمونه اولیه را طی کرده و در مرحله تجاری سازی قرار گرفته اند.

کلانتری با اشاره به اینکه در واحد ساوه با ۶ هسته و واحد فناور توانسته است دانش فنی در زمینه به نژادی پرندگان زینتی و تولید زیورآلات ضدحساسیت مسی را به دست آورد اضافه کرد:در این مرکز با همکاری ۳ شرکت دانش بنیان تولیداتی در خصوص مواد شیمیایی با خلوص بالا و قطعات خودرو داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک تاکید کرد:در سایر مراکز رشد اقماری استان تعاملات سازنده ای با شرکت ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بر حسب مزایای هر منطقه آغاز شده است این در حالیست که در مرکز رشد دلیجان ایجاد هسته های فناور با حمایت انجمن عایق های رطوبتی و شرکت های صنعتی آن منطقه در حال پیگیری است.

وی درپایان یادآور شد: مرکز رشد آشتیان با تمرکز بر روی شوینده های سنتی، تفرش در حوزه گردشگری و کشاورزی، جاسب و زرندیه در حوزه سیستم های تهویه مطبوع و تولید مواد نانو، و واحد محلات در حوزه سنگ های تزئینی نما و گل و گیاهان زینتی فعالیت خود را با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک پیش می برند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.