stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 30 May , 2024
  • کد خبر : 240348
  • 25 بهمن 1399 - 21:40
0

همه چیز درباره سریال دادستان

همه چیز درباره سریال دادستان

فیلمنامه سریال دادستان که فضایی پلیسی و معمایی دارد در ۱۷ قسمت و با محوریت عدالت خواهی و فساد ستیزی ساخته شده است. سیدجواد هاشمی، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهنوش بختیاری و سحر قریشی از بازیگران اصلی این سریال هستند.

قلم | qalamna.ir :
سریال دادستان مسعود ده نمکی
 
فرادید| درحالی که منتظر به پایان رسیدن سال جاری بوده و در انتظار به تماشا نشستن سریال‌های نوروزی به سر می‌بریم، مسعود ده نمکی سریالی با نام دادِستان را به آنتن شبکه سه آورده که تا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ ما را همراهی ‌می‌کند. اولین قسمت این سریال شب گذشته از تلویزیون پخش شد و در واقع دادستان جایگزین سریال باخانمان شده است.

فرادید، مجموعه تلویزیونی دادستان محصول جدید مرکز سیما فیلم بوده و مسعود ده نمکی کارگردانی این سریال را برعهده دارد و محمد خزایی نیز در مقام تهیه کننده در سریال دادستان فعالیت می‌کند. این سریال از چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه روی آنتن صداوسیما قرار گرفت و قرار است هرشب ساعت ساعت ۲۰:۴۵ و تکرار دادستان نیز در ساعات ۰۰:۴۵ بامداد، ۹:۴۵ و ۱۴:۱۵ روز بعد پخش شود.

مجموعه تلویزیونی دادستان در ژانر اکشن-معمایی بوده و به قلم مشترک کریم خودسیانی و پدرام کریمی نگاشته شده، طراح اصلی فیلمنامه نیز مسعود ده نمکی بوده است. فیلمنامه این سریال که فضایی پلیسی و معمایی دارد در ۱۷ قسمت و با محوریت عدالت‌ خواهی و فساد ستیزی ساخته شده است.

سریال دادستان که بیش از ۵۰ لوکیشن دارد، از ابتدای مرداد ماه کار تصویربرداری خود را آغاز کرد و برخی از لوکیشن‌های این سریال در استانبول-ترکیه و با بازیگران ترکیه‌ای مقابل دوربین رفته و باحضور بازیگران دو کشور تولید شده است.

 
بخشی از تصویربرداری باقی مانده سریال «دادستان» پس از بازگشت گروه به کشور در شهرک دفاع مقدس انجام شده بود؛ کار فیلمبرداری این سریال پس از سه ماه و با رعایت پروتکل های بهداشتی، در اوایل آبان ماه به پایان رسید.
 

همه چیز درباره سریال دادِستان

مسعود ده نمکی کارگردان سریال دادستان تاکید کرده است که «دادستان یک سریال تخیلی است و مربوط به هیچ دولتی نمی‌شود و فقط یک سریال اجتماعی دانشجوی است.» ده نمکی که سریال‌های پرمخاطبی همچون اخراجی‌ها را در کارنامه خود دارد، این بار به سراغ سریالی به دور از فضای طنزی که با فیلم هایش گره خورده بود، رفته است.

مجموعه تلویزیونی دادستان روایتگر ماجرای زندگی چند دانشجو است که تحت تاثیر تحولات و شعار‌های سیاسی قرار دارند و به دنبال حقیقت هستند، اما در نهایت اسیر دروغ می‌شوند. عدالت‌خواهی، نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوعات اصلی این سریال هستند. البته، در قصه‌های فرعی این سریال به موضوعات مهم تاریخ معاصر، نظیر حمله گروه تروریسیتی داعش به مجلس شورای اسلامی نیز به صورت غیرمستقیم پرداخته می‌شود.

محمد خزاعی تهیه‌کننده سریال دادستان، مدتی پیش از پخش این سریال در مصاحبه مطبوعاتی اش اعلام کرده بود: «تصویربرداری سریال دادستان که از اول مردادماه آغاز شده بود، پس از سه ماه کار برنامه‌ریزی شده با ضبط سکانس‌های خارج از کشور در استانبول ترکیه به پایان رسید.»

تهیه کننده سریال دادستان اظهار داشت: «در حال حاضر تدوین، صداگذاری و کار‌های پس‌تولید سریال در حال انجام است تا «دادستان» در ۱۷ قسمت آماده پخش شود. عدالت‌خواهی، نفوذ و مفاسد اقتصادی محور اصلی موضوعات این سریال هستند که در قصه‌های فرعی به موضوعات مهم تاریخ معاصر مثل حمله داعش به مجلس هم پرداخته ایم.»

مهدی آذرپندار، مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه سیما نیز درباره داستان دادستان گفته است که «جنس سریال «دادستان» مشابه دیگر آثار ده نمکی و با همان دغدغه‌هاست و فضایی عدالت‌طلبانه دارد؛ با این تفاوت که اولاً دیگر کمدی نیست و یک کار کاملاً جدی محسوب می‌شود و دوماً فضای اکشن و پرتحرک تری دارد و به جهت پروداکشن، نسبت به سایر آثار ده نمکی پروژه بزرگ‌تر و سخت‌تری بوده است.»

در این میان سحر قریشی که مدتی در تلویزیون ممنوع‌التصویر شده بود نیز با ایفای نقش در سریال دادستان به تلویزیون برگشته است. همچنین، مجید اخشابی که پیش از این نیز در سریال «دارا و ندارا» با مسعود ده نمکی همکاری کرده بود، این بار نیز در سریال جدید این کارگردان با او همکاری می کند و خوانندگی تیتراژ پایانی مجموعه تلویزیونی دادستان را برعهده دارد.

بازیگران سریال دادستانبازیگران و عوامل مجموعه تلویزیونی دادستان

در سریال دادستان که به عنوان پربازیگرترین سریال مسعود ده‌نمکی به شمار می‌رود، ۲۰ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون و ۱۰۰ بازیگر تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند. از بازیگران اصلی این سریال می‌توان به محمد کاسبی، سیدجواد هاشمی، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، علی سلیمانی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، علیرضا استادی، کاوه سماک‌باشی، اصغر نقی‌زاده، هلیا امامی، رضا توکلی، محمود مقامی، نگار فروزنده، نیما شاهرخ‌شاهی، مجید شهریاری، شیوا خسرومهر، فریبا ترکاشوند، فرج‌الله گل‌سفیدی، ابراهیم کوهخایی، حمید متقی، مختار ثائقی، مریم وانشانی، یاسمن ترابی، مجید قادری اشاره کرد.

همچنین بازیگران خارجی همچون علی پورمحمدی، سیدعلیرضا سیدمومن، مهدی جاویدنیا، گلدنیز آکجیل، عمر اولوتکین، یاواش یوکسل، ودی آکداق، مریم توران، ایلکین آباسلیوغلو، شیما سیدمومنی، مسعوت اصلان، مارال چم آسمانی و آرام البرز نیز در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

عوامل سریال دادِستان نیز شامل تهیه‌کننده: محمد خزاعی، کارگردان و سرپرست گروه نویسندگان: مسعود ده‌نمکی، سرپرست گروه کارگردانی: آرش سجادی‌حسینی، مدیر تولید: مصطفی سلطانی، آهنگساز: کارن همایون‌فر، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل‌سفیدی، نویسندگان: پدرام کریمی و کریم خودسیانی، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، صداگذار: سید محمود موسوی‌نژاد، تدوین: بهزاد مصلح، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، جانشین تولید: مهدی عبادتی، طراحی و ساخت تصاویر رایانه‌ای: امیر عضدی، طراح جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: کامیار شفیعی، عکاس: کوروش پیرو، مدیر روابط عمومی: حمید یادروج، مدیر صحنه: فرهاد ترابی، دستیار اول کارگردان: فرید کلهر، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، می‌شود.

از دیگر عوامل پشت صحنه می‌توان به دستیار برنامه‌ریز: عارفه رشیدی، دستیار دوم کارگردان: کمال‌الدین پیرهادی، منشی صحنه: آتوسا شاه‌سیاه، گروه فیلمبرداری پشت صحنه: علی غفاری، حسین محمدی، آرمان آقازاده، دستیار اول صحنه: علی خزایی، دستیار صحنه: سینا خزایی، دستیار ساخت تصاویر رایانه‌ای: سعید شلیله، دستیار اول لباس: نسیم غضنفرزاده، دستیار لباس: حدیث شعبانی، دستیار اول تصویر: امیدالله وردی، دستیاران تصویر: کیوان محمدی‌نژاد، مهدی منادی و علی نانکلی، دستیاران صدا: علی رحمانی و میعاد کوه‌انداز، مجری گریم: رضا نادی و شیده کردستانی، دستیار جلوه‌های ویژه میدانی، کاووس روزبهانی، دستیاران تولید: خلیلی برکاتی، علی حسین قاسمی، دستیار تدارکات: مصطفی بیوک، همیار تدارکات: علیرضا صادقی، اصغر بالش‌آبادی، حمل و نقل: مجید سمساری، عیسی ابوترابی، حمیدرضا رحمتی، محمد نقوی، حمید دریایی، مجید معارف‌وند، حبیب دریایی، داود باقریان، علی کنعانی، محمد نقوی و سینه موبیل: صادق کرمی، علیرضا ذی‌مدخ، بهنام بصیرت اشاره کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.