stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 241786
  • 27 بهمن 1399 - 22:37
1

برق ۲.۷ میلیون شهروند تگزاس در شرایط وخیم آب و هوایی قطع شد

برق ۲.۷ میلیون شهروند تگزاس در شرایط وخیم آب و هوایی قطع شد
قلم | qalamna.ir :

به نقل از سی. ان. ان، تارنمای Poweroutage.us که قطعی برق را در آمریکا رصد می کند، اعلام کرد که ایالت کالیفرنیا گاهی اوقات با افزایش دما برق برخی مناطق را بصورت چرخشی قطع می کند اما این بار سرمای شدید در تگزاس باعث شده است که برق ۲.۷ میلیون از مشتریان قطع شود.

مرکز برق تگزاس اعلام کرد که برق مناطق این ایالت بصورت نوبتی قطع خواهد شد تا زمانی که شرایط اضطراری آب و هوا پایان پیدا کند.

اداره مدیریت بحران هیوستون نیز گفت که قطعی برق احتمالا روزهای دوشنبه و سه شنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

شرکت های برق عموما برق مناطق مسکونی و کسب و کارهای کوچک را بصورت نوبتی به مدت ۱۰ تا ۴۵ دقیقه قطع می کند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا روز دوشنبه هشدار داد که در چند روز آینده سامانه بی سابقه طوفان زمستانی به همراه هوای قطبی که موجب کاهش شدید و غیرعادی دمای هوا خواهد شد، سراسر ایالات متحده را خواهد پیمود که پیش بینی می شود رکورد دمای کمینه را در این کشور بشکند.

هوای سرد موجب بارش برف سنگین و طوفان یخ شده که به نوبه خود تقاضا برای مصرف برق و قطع جریان برق را به شدت افزایش داده است.

جبهه هوای سرد تاکنون با گذر از کانادا، وارد بیشتر خاک ایالات متحده و حتی بخش هایی از شمال مکزیک شده است و ساکنان این نقاط از چند روز پیش هوای بسیار سرد و یخ زده را احساس می کرده اند، به گونه ای که اکنون حدود نیمی از شهروندان ایالات متحده در گونه ای از هشدار آب و هوای زمستانی زندگی می کنند.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد که دستکم هفت ایالت آمریکا شامل آلاباما، اورگون، اوکلاهما، کانزاس، کنتاکی، می سی سی پی و تگزاس وضع اضطراری مرتبط با آب و هوا اعلام کرده اند.  

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.