stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 241804
  • 27 بهمن 1399 - 22:40
2

مدارس تخریبی کشور به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافت

مدارس تخریبی کشور به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافت
قلم | qalamna.ir :

، مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در آیین افتتاح مدرسه بانو همتی شهرستان بهشهر در شرق مازندران این میزان کاهش مدارس تخریبی را نتیجه افزایش مشارکت خیران دانست و افزود که در مجموع ۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است.

وی با اظهار این که نقش خیران در مدرسه سازی طی سال های اخیر پررنگ تر شده است ،  گفت که در چهار سال اخیر هم ۵۰ درصد از مدارس کشور توسط خیران و یا با مشارکت آنان ساخته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش مشارکت سال جاری خیران مدرسه سازی را قابل ستایش توصیف کرد و افزود که سازمان نوسازی مدارس هم در سال جاری ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در امر مدرسه سازی با خیران مشارکت کرد.
وی ادامه داد : در مجموع  سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ برای ساخت بناهای مدرسه توسط سازمان نوسازی و تجهیز هزینه شد و امروز به ازای هر دانش آموز ۵.۲ متر مربع فضای آموزشی در اختیار داریم که سه و نیم برابر قبل از انقلاب است .

رخشانی مهر با اظهار این که در حال حاضر ۲۱ استان کشور بیشتر از ۵.۲ مترمربع فضای آموزشی در اختیار دارند ، گفت که در عین حال فضای آموزشی ۱۰ استان کشور زیر این خط میانگین است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور امروز دوشنبه در سفر یک روزه خود به استان مازندران ابتدا از پروژه های آموزشی و پرورشی شهرستان گلوگاه بازدید کرد.
وی ابتدا به مدرسه دارالفنون حضرت رقیه گلوگاه رفت و در جریان عملیات ساخت آن قرار گرفت.  زمین مدرسه دارالفنون گلوگاه در سال ١٣٨٢ از سوی خانواده خیر قریشی اهدا شد و امسال قرارداد ساخت آن با نوسازی مدارس منعقد گردید. 
مدرسه ابتدایی شهید زاهدی از دیگر پروژه هایی بود که رخشانی مهر امروز بازدید کرد. این مدرسه تخریبی است و رییس سازمان نوسازی مدارس در بازدید از آن خواستار حل مشکلات ساخت این مدرسه شد و تکمیل آن را یکی از اولویت های نوسازی برای کمک به دانش آموزان منطقه دانست. 
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین از پروژه استخر شنای دانش آموزی شهرستان گلوگاه بازید کرد. این استخر یکی از طرح های ملی در زمینه ارتقای فضای پرورشی محسوب می شود و برای ساخت آن هم تا کنون بیش از ١٧ میلیارد ریال هزینه شده است.

رخشانی مهر برای تامین اعتبار ساخت این استخر ابراز امیدواری کرد و گفت بزودی اعتبارات آن نیز تعیین تکلیف می شود.
همچنین با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس ، مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه ابتدایی و مشارکتی گلوگاه افتتاح شد. برای این مدرسه که با زیربنای ۶۲۰ متر مربع و در زمینی به مساحت یکهزار و ٧۵٠ متر ساخته شد بیش از ٣۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

بازدید از پروژه های نیمه تمام و افتتاح طرح های تکمیل شده شهرستان های بهشهر و نکاء و شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش مازندران هم از دیگر برنامه های معاون وزیر آموزش و پرورش است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.