آئین افتتاحیه و رونمایی از سایت دومین بازارچه تولیدات دانشجویی چرتکه با شرکت ۹ دانشگاه فردوسی مشهد، ملایر، سمنان، ارومیه، حضرت معصومه قم، ولیعصر رفسنجان، خرمشهر، میبد یزد و گلستان در سالن مصطفوی ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شد.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری نمایشگاههای حضوری، دانشگاه شیراز با طراحی اولین وبسایت فروشگاهی دانشجویان، نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی و تولیدات دانشجویی چرتکه را بهصورت مجازی برگزار کرد.
حفیظی افزود: فراخوان بازارچه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری (عتف) منتشر شد و ۱۴۰ هنرمند از ۹ دانشگاه مختلف، تمایل خود را به شرکت در بازارچه اعلام کردند که هماکنون ۹۵ غرفه در سایت با قریب ۱۵۰۰ محصول در سایت قابل مشاهده است.
وی ویژگیهای بارز این نمایشگاه را ایجاد یک زیستبوم نوآورانه و فناورانه برای دانشجویان سراسر کشور عنوان کردو افزود: امکان تعامل دوجانبه و ارزیابی کیفیت توسط خود دانشجویان وجود دارد همچنین این وبسایت امکان برگزاری دورههای آموزشی دارد.
به گفته مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، در این دوره از بازارچه، دورههای مختلف آموزشی در ۱۵ حوزه صنایع دستی و ۱۱ حوزه کسبوکار طراحی شده است که در طول جشنواره اجرایی خواهد شد؛ این دورهها شامل کارگاه آموزش بستهبندی، کارگاه مدل کسبوکار، کارگاههای مختلف هنری و … است.
حفیظی توضیح داد: در این نمایشگاه مجازی، دانشگاههای سراسر کشور با ایجاد صفحه شخصی دانشگاه خود در سایت احراز هویت شده و از آن پس دانشجویان آن دانشگاه میتوانند محصولات خود را در دستهبندی دانشگاه خود بارگزاری کنند.
بهگفته مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، غرفههای موفق درنهایت به پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و کارآفرینی معرفی میشوند.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری نمایشگاههای حضوری، دانشگاه شیراز با طراحی اولین وبسایت فروشگاهی دانشجویان، نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی و تولیدات دانشجویی چرتکه را بهصورت مجازی برگزار کرد.
حفیظی افزود: فراخوان بازارچه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری (عتف) منتشر شد و ۱۴۰ هنرمند از ۹ دانشگاه مختلف، تمایل خود را به شرکت در بازارچه اعلام کردند که هماکنون ۹۵ غرفه در سایت با قریب ۱۵۰۰ محصول در سایت قابل مشاهده است.
وی ویژگیهای بارز این نمایشگاه را ایجاد یک زیستبوم نوآورانه و فناورانه برای دانشجویان سراسر کشور عنوان کردو افزود: امکان تعامل دوجانبه و ارزیابی کیفیت توسط خود دانشجویان وجود دارد همچنین این وبسایت امکان برگزاری دورههای آموزشی دارد.
به گفته مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، در این دوره از بازارچه، دورههای مختلف آموزشی در ۱۵ حوزه صنایع دستی و ۱۱ حوزه کسبوکار طراحی شده است که در طول جشنواره اجرایی خواهد شد؛ این دورهها شامل کارگاه آموزش بستهبندی، کارگاه مدل کسبوکار، کارگاههای مختلف هنری و … است.
حفیظی توضیح داد: در این نمایشگاه مجازی، دانشگاههای سراسر کشور با ایجاد صفحه شخصی دانشگاه خود در سایت احراز هویت شده و از آن پس دانشجویان آن دانشگاه میتوانند محصولات خود را در دستهبندی دانشگاه خود بارگزاری کنند.
بهگفته مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، غرفههای موفق درنهایت به پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و کارآفرینی معرفی میشوند.
بازارچه چرتکه تا ۶ اسفندماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت و علاقهمندان برای بازدید و ثبتنام در این بازارچه میتوانند به سایت چرتکه بهنشانی https://chortkehbazar.ir مراجعه نمایند.