stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 242669
  • 29 بهمن 1399 - 15:12
2

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ در پاییز ۱۴۰۰

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ در پاییز ۱۴۰۰
کرمانشاه - قلمنا - مایکروسافت قصد دارد پاییز 1400 نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ را با تغییرات ظاهری محسوسی منتشر کند.
قلم | qalamna.ir :

اگر از تغییر می‌ترسید، خبر جدید منتشرشده درباره‌ی ویندوز ۱۰ (Microsoft Windows 10) به‌مذاق شما خوش نخواهد‌ آمد. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت قصد دارد اکتبر ۲۰۲۱ (مهر و آبان ۱۴۰۰) به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۰ منتشر کند که با آن تغییر بسیار مهمی روی رابط کاربری آن اعمال خواهد شد.

به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۱ ویندوز ۱۰ با نام سان ولی (Sun Valley) یا «نسخه‌ی ۲۱H2» شناخته می‌شود و نسخه‌ی جدیدی از منو استارت را به این سیستم‌عامل می‌آورند. ظاهرا در این نسخه‌ی ویندوز ۱۰، منو استارت از نوار‌وظیفه جدا شده است و پنجره‌ی آن گوشه‌های گرد دارد. 

خبرگزاری تک‌اسپات در گزارشی به‌نقل از ویندوز لیتست می‌نویسد مایکروسافت از سال گذشته تاکنون، روی سان ولی کار می‌کند و قصد دارد ویندوز را در به‌ روزرسانی جدید ازلحاظ ظاهری به‌طورگسترده بازطراحی کند. از قرار معلوم، نسخه‌ی جدید منو استارت رابط کاربری جدیدی دارد که کاملا بر‌اساس زبان طراحی فلوئنت دیزاین (Fluent Design) و زبان Win UI ساخته شده است.

یکی از تغییرات نسبتا نامحسوسی که در به‌روزسانی جدید دیده می‌شود، گرد‌شدن گوشه‌ی پنجره‌ها است که شبیه‌ به گوشه‌ی کاشی‌های غیرمتحرک بخش اکشن سنتر (Action Center) هستند. ناگفته نماند واضح‌ترین تغییر به‌روزرسانی سان ولی،‌ جایگاه باز‌شدن منو استارت است. 

در‌حال‌حاضر، منو استارت به نواروظیفه چسبیده است؛ اما در به‌روزرسانی سان ولی، منو استارت در بالای نواروظیفه شناور می‌شود و فاصله‌ای مشخص با آن دارد. 

هشتگ: , , , ,
  • خبرنگار دانشیار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.