stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 246229
  • 06 اسفند 1399 - 1:41
1

حجت الاسلام «احمدعلی قانع»به امامت جمعه بخش کن شهر تهران منصوب شد

حجت الاسلام «احمدعلی قانع»به امامت جمعه بخش کن شهر تهران منصوب شد

تهران- حجت الاسلام «احمدعلی قانع»به حکم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به امامت جمعه بخش کن شهر تهران منصوب شد.

قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری مهر، حجت الاسلام «احمدعلی قانع» به حکم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به امامت جمعه بخش کن شهر تهران منصوب شد.

احمدعلی قانع متولد ۱۳۴۳ در یزد و در خانواده‌ای اهل فضل است. دوران نوجوانی ایشان همزمان با حرکت اسلام خواهانه مردم ایران بود و از همان ابتدا ایشان با فعالیت‌های انقلابی همراه شد و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از اولین گروه دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه امام صادق علیه السلام بود. ایشان در فاصله کوتاهی از سرآمدان حوزه درس و بحث، به ویژه درس فقه، اصول و اخلاق مرحوم آیت الله مهدوی کنی و آیت الله باقری کنی و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه گردیدند. کوشش و تلاش علمی همراه با حضور در جهاد فصل دیگری از زندگی ایشان را رقم زد و در نهایت به اخذ مدرک دکترا در رشته و فقه و اصول نائل آمدند.

حجت الاسلام قانع عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، به دلیل تسلط کامل بر زبان انگلیسی و عربی سال‌ها در سنگر تبلیغ معارف ناب ائمه هدای در حوزه کشورهای آفریقایی و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس خوش درخشیدند و قلوب بسیاری را متوجه معارف حقه اسلام و تشیع کردند و نگارش چندین کتاب و ده‌ها مقاله با رتبه علمی پژوهشی از دیگر فعالیت‌های علمی پربار ایشان است.

کتاب‌های علل انحطاط تمدن‌ها از دیدگاه قرآن کریم و گفتارهایی در فرهنگ فقه و ارتباطات در سه مجلد تحسین اهل علم و پژوهش را برانگیخته است. نماز جمعه در عصر غیبت و فقه امامیه از دیگر آثار محض فقهی ایشان است. متن خطبه‌های ایشان که در آفریقا به زبان انگلیسی ایراد شده نیز بارها برای مبلغین و نو مسلمانان لاتین زبان منتشر شده است.

امید است حجت الاسلام قانع با شکوفا کردن ظرفیت‌های دینی و فرهنگی بخش شهیدپرور کن، گامی در جهت آبادانی معنوی و مادی این خطه خوش سابقه بردارند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.