stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 25796
  • 03 بهمن 1394 - 11:07
2

گوگل ۱۳۰میلیون پوند دیگر به انگلیس می‌دهد

‘مت بریتین’، مدیر اروپایی غول اینترنتی گوگل اعلام کرد که این شرکت برای متوقف کردن شایعات در خصوص عدم پرداخت مالیات کافی به دولت انگلیس، علاوه بر پرداخت مالیات بیشتر، ۱۳۰ میلیون پوند بابت مالیات های معوقه اش به این کشور پرداخت خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :
«مت بریتین» مدیر اروپایی گوگل در گفت وگو با شبکه ‘بی بی سی’ گفت: ما امروز اعلام می کنیم که مالیات بیشتری را به انگلیس پرداخت خواهیم کرد. 
 
وی افزود: ما ۱۳۰ میلیون پوند را بابت مالیات معوقه سال های گذشته می پردازیم؛ زمانی که طبق قانون، مالیات به سود حاصله تعلق می گرفت اما در انگلیس بر اساس تغییر قانون در سال های اخیر، به میزان فروش تعلق می گیرد. 
 
بریتین ادامه داد: قوانین بین الملل در حال تغییر است و انگلیس خط مقدم در تغییر قوانینش است؛ بنابر این ما نیز کارمان را بر همین اساس اصلاح می کنیم.
 
وی با رد این ادعا که شرکتش از پرداخت مالیات فرار کرده است، گفت: ما قوانین را همانطور که بوده اجرا کردیم اما حالا قرار است قوانین جدید را اجرا کنیم که این بدین معناست که باید مالیات بیشتری را بپردازیم. 
 
بریتین خاطر نشان ساخت: ما این تغییرات را می دهیم چون می خواهیم طبق قانون عمل کنیم.
 
شبکه اسکای نیوز روز شن داد یک سخنگوی اداره مالیات انگلیس نیز تائید کرده گوگل قرار است تمام مالیاتی را که حاصل از سودش بوده و بر اساس قانون به انگلیس تعلق دارد، بپردازد.
 
این اقدام شرکت گوگل به دنبال آن صورت گرفت که اداره مالیات انگلیس از شش سال پیش تاکنون مشغول تحقیق در خصوص فرار مالیاتی شرکت های اینترنتی از جمله گوگل، فیس بوک و آمازون بوده است. 
 
‘مارگارت هوج’نماینده پیشین پارلمان و رئیس کمیته حسابرسی عمومی مجلس عوام یکی از منتقدین اصلی فرار مالی شرکت های اینترنتی بود که نظام مالیاتی شان را «گمراه کننده» و «غیر اخلاقی» خوانده است.
 
منابع انگلیسی در حالی که میزان فروش گوگل در سال ۲۰۱۳ میلادی در کشور انگلیس ۳٫۸ میلیارد پوند گزارش شده اما تنها ۲۰ میلیون پوند مالیات داده است. 
 
همچنین در حالی که گفته می شود که دفتر اروپایی گوگل در ایرلند مستقر است تا مالیات کمتری را بپردازد؛ سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی از شرکت های بزرگ تجاری خواسته است تا عمدا برای فرار از مالیات دفاترشان را جابه جا نکنند.
 
 خشم از فرار مالیاتی در انگلیس سبب شد تا جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس در جریان گزارش بودجه سال ۲۰۱۵ دولت، طرح استرداد مالیات های از دست رفته را عنوان کند که بعدا به «مالیات گوگلی» مشهور شد.
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.