stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 25918
  • 04 بهمن 1394 - 11:10
2

آخرین اخبار از اصلاح‌طلبان/ جلسات مستمر برای حل مشکل رد صلاحیت و بررسی آخرین پیشنهادها

آخرین اخبار از اصلاح‌طلبان/  جلسات مستمر برای حل مشکل رد صلاحیت و بررسی آخرین پیشنهادها

پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت، برنامه‌های اصلاح طلبان برای حضور چهره‌ها و نیروها بهم خورد و اکنون جلسه‌های جریان اصلاحات برای بررسی وضع موجود برگزار می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

آخرین جلسه اصلاح‌طلبان برگزار شد و اعضای میز استان‌ها و اصلاح‌طلبان سراسر کشور گرد هم آمدند تا از وضعیت خود پس از رد صلاحیت‌ها سخن بگویند.

عارف؛ پیشنهاد گردش نخبگان
راه‌حلی که عارف در این جلسه  مطرح کرده بود، این بود که از شرایط موجود به سود خود استفاده کنیم؛ بدین ترتیب که بزرگان اصلاح‌طلب لیست‌های انتخاباتی را تهیه و تکمیل کنند تا در شرایط کنونی از همه توان اصلاح‌طلبان استفاده شود و گردش نخبگان ایجاد شود. هرچند که این پیشنهاد در همه استان‌ها طرفدار ندارد و در برخی شهرها از این گفته می‌شود که نیرویی برای حمایت نمانده که بنا باشد از آنها حمایت بشود یا نشود.

حق‌شناس؛ پیشنهاد تشکیل جبهه نجات ایران
اما پیشنهادی که در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان ابعاد رسانه‌ای بیشتری پیدا کرد، پیشنهاد حق‌شناس برای تشکیل جبهه نجات ایران در انتخابات امسال بود که بر اساس آن از نیروهای غیرمشهور و مستقل و اصولگرایان معتدل استفاده شود تا حداقل جلوی مجلس تندروتر گرفته شود. 

مرعشی؛ امیدوار به آینده
هرچند اخبار رد صلاحیت، اصلاح طلبان را در موضعی مشکل قرار داده است، اما هنوز مرعشی از این سخن می‌گوید که باید از همین توان موجود استفاده کرد و با توجه به آنکه فعلا ۳۰ نفر در کشور (۵نفر در تهران و ۲۵ نفر در کل کشور) تایید شده‌اند، فعلا از این توان استفاده شود و بعد به دنبال دیگر نیروهای معتدل بود.

کمالی و ادامه جلسات کارگروه راهبردها
پیرو تنظیم و تصویب اولویت‌ها، منشور انتخاباتی، میثاق‌نامه و راهبردهای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان کشور، رویکرد‌ها و برنامه‌های انتخاباتی پیشنهادی برای مجلس دهم، در کارگروه تدوین راهبرد‌ها و سیاست‌ها به ریاست حسین کمالی، طی جلسات فشرده تنظیم شده و در جلسه این هفته شورای عالی بررسی خواهد شد.

تلاش برای رای دادن به لیست‌ها
از دیگر سیاست‌های کارگروه تدوین راهبرد‌ها اعلام این نکته بود که رویکرد برنامه‌محور که در این دوره از سوی اصلاح‌طلبان و دیگر حامیان دولت در پیش گرفته شده تا مردم مطالبه‌های خود را در برنامه‌ها جستجو کنند و به لیست‌ها و نه لزوما شهرت افراد رای دهند.

ارزیابی دوباره ستادهای استانی
فخاری مسئول روابط عمومی شورای عالی سیاستگذاری در مورد کارگروه هماهنگی امور استان‌ها توضیح داد پس از اعلام وضعیت رد صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های نظارت استانی، ضمن ارزیابی مدون وضعیت و پیگیری قانونی و قاطع وضعیت و امور داوطلبان نمایندگی مجلس، آماده‌سازی و برنامه‌ریزی ستادهای استانی و حوزه‌های انتخابیه، و نیز بررسی شرایط داوطلبان موردحمایت در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.

کارگروه حقوقی و جلسه با افراد موثر در انتخابات
کارگروه حقوقی و رایزنی با ریاست محسن رهامی نیز ضمن تدوین گزارش جامعی از وضعیت تأیید صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به صورت مستمر جلساتی با افراد موثر در مورد انتخابات برگزار کرده و پیگیری‌های لازم جهت حل مشکل انجام داده است.

ستاد استان‌ها در حال برنامه‌ریزی/ ستاد تهران راه‌اندازی شد
ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در استان‌ها در حال برنامه ریزی است و ستاد تهران نیز در هفته‌های گذشته تمام ارکان مختلف خود اعم از اقشار و اصناف، امور مناطق و نواحی، زنان، حقوقی، رسانه و تبلیغات، جوانان و دانشجو را شکل داده، و برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه اندازی ستادهای منطقه‌ای، تولید اقلام تبلیغی، شروع تبلیغات محیطی در سطح شهر، برگزاری همایش‌های دانشجویی انجام گرفته است.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.