stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 259914
  • 22 اسفند 1399 - 10:36
5

آغاز به کار جشنواره ملی شهود قدسی ۵ در فارس

آغاز به کار جشنواره ملی شهود قدسی ۵ در فارس
فارس- جشنواره ملی شهود قدسی ۵ در استان فارس به مناسبت مبعث آغاز بکار کرد.
قلم | qalamna.ir :

برای نخستین بار در کشور، مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در لبیک به کمپین جهانی حرم مطهر امام حسین (ع) همگام با قرآنیان جهان اسلام در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) با حضور جمعی از جامعه قرآنی استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.
این کمپین نورانی برای نخستین بار در اسفندماه سال گذشته  به همت حرم مطهر امام حسین (ع) به راه افتاد و بعد از آن قاریان ۱۴ کشور جهان اسلام از قبیل عراق، مصر، جمهوری اسلامی ایران، سوریه، بحرین، لبنان، عربستان، افغانستان، مالی، نیجریه، اندونزی، کویت، بورکینافاسو و یمن به این کمپین پیوستند.
همچنین اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان نظیر مهدی دغاغله، کریم منصوری، عبدالرسول عبایی، احمد ابوالقاسمی، قاسم مقدمی، سیدجواد حسینی، غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، مسعود عنایتی‌مقدم و … به کمپین روز جهانی قرآن حرم مطهر امام حسین (ع) پیوستند.
مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در استان فارس که در قالب آن قرآنیان این استان نیز به کمپین جهانی روز قرآن پیوستند با همکاری مشترک نهاد‌ها و سازمان‌هایی نظیر جهاد دانشگاهی فارس، اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، سازمان بسیج هنرمندان فارس، سازمان فضای مجازی سپاه فجر و نهاد نماینده، ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس  با بیان اینکه فراخوان این جشنواره آغاز شده است، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۰ درصدی در بحث همکاری و همیاران این جشنواره داشته‌ایم و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی برای اجرای این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.
وی با یادآوری این نکته که به دلیل شیوع کرونا تلاش شده است تا این جشنواره در بستر فضای مجازی اجرا شود، گفت: این جشنواره در سه رشته پوستر، تصویرسازی و لوگوتایپ و با موضوعاتی پیشنهادی نظیر شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آیات مربوط به نماز، تصویرسازی قصه‌های قرآنی، آیات مربوط به جهاد و طراحی لوگوتایپ برای اسامی سوره‌ها و سوگند‌های قرآنی برگزار خواهد شد.
وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: مرحله داوری این جشنواره در تابستان سال آینده انجام می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.