stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 264329
  • 23 اسفند 1399 - 13:45
1
رئیس کل دادگستری هرمزگان:

دست درازی به بیت المال قابل گذشت نیست/ لزوم شناسایی افراد سودجو و عناصر فساد در دستگاه های اجرایی

دست درازی به بیت المال قابل گذشت نیست/ لزوم شناسایی افراد سودجو و عناصر فساد در دستگاه های اجرایی
هرمزگان-رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه دست درازی به بیت المال قابل گذشت نیست بر لزوم شناسایی افراد سودجو و عناصر فساد در دستگاه های اجرایی که با زمین خوران همکاری می کنند تأکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

علی صالحی دردیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی «مد ظله العالی» در خصوص لزوم صیانت از منابع طبیعی، رفع دغدغه‌های زیست‌ محیطی معظم له را واجب‌الاجرا خواند و بر لزوم بسیج تمامی امکانات به منظور تحقق مطالبه به حق ایشان تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص جلوگیری از تخریب منابع طبیعی ، خاطرنشان کرد: باید نسبت به حفظ و نگهداری عرصه های طبیعی به عنوان امانتی برای نسل های آینده تلاشی مضاعف داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: وجود درختان و گونه های گیاهی اهمیت زیادی در کیفیت زندگی مردم دارد، از این رو پاسداری از فضای سبز و ترویج درختکاری نیازمند اهتمام جدی و نظارت دقیق است.

صالحی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یکی از مصادیق حقوق عامه برشمرد و یادآور شد: دست درازی به بیت المال و حقوق مردم به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.

وی با تأکید بر اینکه در مقابله با متخلفان هیچ مماشاتی نداریم ، بیان داشت: دادگستری هرمزگان در راستای عمل به تکالیف قانونی ، به صورت قاطع با هرگونه تعدی به منابع طبیعی برخورد خواهد کرد و پرونده‌های ارجاع شده در این خصوص به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

صالحی همچنین ، شناسایی افراد سودجو و عناصر فساد در دستگاه های اجرایی که با زمین خوران همراهی و همکاری می کنند را در پیشگیری از تصرفات غیرقانونی و تعرض به منابع طبیعی ضروری دانست.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان تصریح کرد: ضرورت دارد با فعال سازی گشت های حفاظت از منابع طبیعی نسبت به تشدید تدابیر پیشگیرانه در دستگاه های متولی اقدام شود.

سید محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از  عملکرد این اداره کل ، از اقدامات اثربخش و مواضع قاطع رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی قدردانی کرد.

وی در ادامه اظهارداشت: خوشبختانه با نگاه ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان روند رسیدگی به پرونده های این حوزه به صورت قابل توجه ای تسریع شده است.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.