stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 26715
  • 09 بهمن 1394 - 10:51
5

اگر برجام داخلی و تفاهم ملی ناکام بماند روابط ایران با اروپا به جنگی سرد و ایامی تلخ تبدیل خواهد شد

اگر برجام داخلی و تفاهم ملی ناکام بماند روابط ایران با اروپا به جنگی سرد و ایامی تلخ تبدیل خواهد شد

امروز اما در سفر روحانی به دو کشور ایتالیا و فرانسه قراردادهای بسیار مهم و ارزنده ای بین ایران و کشورهای بزرگ اروپایی برای بازگشت کشورمان به اقتصاد جهانی منعقد گردیده و اگر نبود توفیق شگرف ایران در به سامان رساندن مذاکرات هسته ای این سفرها و قراردادها چیزی شبیه یک رویا بود.

قلم | qalamna.ir :

محمدعلی آهنگران


آقای دکتر روحانی با عجله و با شتاب در تلاش است تا عقب ماندگیهای ناشی از آن هشت سال خسران را جبران کند. آقای احمدی نژاد در طول دوره ریاست جمهوری اش هیچگاه به فرانسه سفر نکرد و مهمترین خبر سفر او در ایتالیا این بود که عده ای می خواستند با اشعه ایکس ری او را ترور کنند. امروز اما در سفر روحانی به دو کشور ایتالیا و فرانسه قراردادهای بسیار مهم و ارزنده ای بین ایران و کشورهای بزرگ اروپایی برای بازگشت کشورمان به اقتصاد جهانی منعقد گردیده و اگر نبود توفیق شگرف ایران در به سامان رساندن مذاکرات هسته ای این سفرها و قراردادها چیزی شبیه یک رویا بود.
اما قاطعانه باید گفت اگر روحانی در برجام داخلی و حصول یک تفاهم ملی ناکام بماند تمام دستاوردهای این سفرها بر بنیانی متزلزل بنا خواهد شد و نمیتوان به عمق و تداوم این توفیقات چندان امیدوار ماند. همچنان که با آمدن احمدی نژاد و ما حصل عملکرد او ، ماه عسل روابط ایران با اروپا به جنگی سرد و ایامی تلخ تبدیل شد.
به عقیده من نحوه برگزاری انتخابات هفتم اسفند در بستر یک تفاهم داخلی بین همه ارکان نظام و توفیق دولت در تحقق شعارهایش در حوزه سیاست داخلی ، نقشی بی بدیل در حفظ دستاوردهای کشور در سیاست خارجی خواهد داشت و در غیر این صورت ملت ایران و دولت روحانی باید برای از دست دادن دستاوردهایش در همه عرصه ها را به سوگ بنشینند.
دکتر روحانی باید پس از بازگشت به کشور با عزمی بیش از پیش آستین ها را بالا بزند و تلاش کند تا توازن سیاسی به کشور بازگردد و انتخاباتی پرشور و با نشاط و سالم برگزار گردد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.